نگاه دوگانه انگلیس به اقدامات مجله «شارلى اِبدو»/ انتقاد از ملکه تحمل نمی‌شود

نگاه دوگانه انگلیس به اقدامات مجله «شارلى اِبدو»/ انتقاد از ملکه تحمل نمی‌شود
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 14:30

انگلیس از حمله مجله «شارلى اِبدو» به ملکه الیزابت به شدت ابراز نگرانی کرد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از گاردین، اقدام تازه مجله طنز فرانسوی «شارلى اِبدو» مبنی بر مقایسه ملکه انگلیس با «پلیس‌های نژادپرست» آمریکایی در کاریکاتور روی جلد خود، جنجال‌آفرین شده است.

اندیشکده برابری نژادی انگلیس موسوم به «رانیمید تراست»، این مقایسه را «کاملاً اشتباه در همه سطوح» خوانده است. انتشار این کاریکاتور خشم گروهی از هواداران خانواده سلطنتی در انگلیس را نیز به دنبال داشته است.

مجله طنز «شارلى اِبدو»، کاریکاتور روی جلد آخرین شماره خود را با الهام از گفت‌و‌گوی اخیر مگان مارکل، همسر ولیعهد انگلیس درباره تجربه زندگی در خانواده سلطنتی به این موضوع اختصاص داده است.

بر روی جلد آخرین شماره این نشریه فرانسوی، تصویری از ملکه انگلیس دیده می‌شود که زانوی خود را بر گردن مگان مارکل گذاشته و از قول مگان آمده است که «نمی‌توانم نفس بکشم».

این کاریکاتور یادآور تصویر جان باختن جرج فلوید، شهروند آفریقایی‌تبار آمریکایی است که در تابستان گذشته به وسیله پلیس‌های آمریکایی در وضعیت مشابهی قرار گرفت.

اقدام پلیس آمریکا که منجر به مرگ جرج فلوید شد، اعتراض‌های گسترده ای در آمریکا و خارج از آن نسبت به تبعیض نژادی به همراه داشت.

به نظر می‌رسد کاریکاتور اخیر مجله شارلی ابدو با الهام از بخشی از سخنان مگان مارکل درباره رفتارهای «نژادپرستانه» در خانواده سلطنتی انگلیس کشیده شده است.

مگان مارکل که فرزند پدری سفیدپوست و مادری سیاهپوست است در مصاحبه اخیر خود با اوپرا وینفری، مجری مشهور آمریکایی، که روز یکشنبه ۱۷ اسفند در آمریکا و روز دوشنبه در انگلیس پخش شد گفته بود پس از بارداری، اعضای خانواده سلطنتی انگلیس درباره تیرگی رنگ پوست فرزند آن‌ها نگران بودند و غیبت می‌کردند.

این در حالی است که کشورهای غربی از جمله انگلیس پیش‌تر توهین «شارلى اِبدو» را به پیامبر اکرم (ص) بخشی از وظایف عادی تعریف‌شده برای آن مجله ارزیابی می‌کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها