فردا دوشنبه؛

دور دوم گفتگوهای ملی فلسطینیان در «قاهره» آغاز می‌شود

دور دوم گفتگوهای ملی فلسطینیان در «قاهره» آغاز می‌شود
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 18:38

دور دوم گفتگوهای ملی فلسطینیان فردا دوشنبه در «قاهره» پایتخت مصر آغاز می شود.

العالم - مصر

به گزارش الیوم السابع، گروه‌های فلسطینی قرار است فردا دوشنبه دور دوم گفتگوهای خود در مورد مسأله انتخابات را در قاهره، پایتخت مصر برگزار کنند. مصر از گروه‌های فلسطینی برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورده است.

بر اساس این گزارش، در نشست فردا قرار است در مورد مسائل مهمی از جمله انتخابات شورای ملی و موانع و مشکلات پیش‌روی آن گفتگو شود. دور نخست گفتگوهای گروه‌های فلسطینی در قاهره ماه گذشته برگزار شد و طی آن این گروه‌ها در مورد ساز و کارهای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری توافق کردند.

در همین ارتباط، «ماهر مزهر» عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد که قرار است در دور دوم گفتگوها در قاهره مسأله بازسازی ساختار سازمان آزادی‌بخش و فعال‌سازی مجدد آن نیز بررسی شود. به گفته مزهر، از جمله محورهای نشست آتی، انتخابات شورای ملی و ساز و کارهای برگزاری آن خواهد بود.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که گروه‌های فلسطینی تصمیمی برای تعویق زمان برگزاری دور دوم گفتگوهای ملی در قاهره که قرار بود ماه مارس برگزار شود، ندارند.

از سوی دیگر، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز عنوان کرد که کسی با این جبهه در مورد تعویق زمان گفتگوهای قاهره مشورتی نکرده است. این جبهه نیز هرگونه مشورت در این زمینه را تکذیب کرد و گفت همه باید به توافقات حاصل شده در نشست اخیر قاهره پایبند باشند و دور دوم گفتگوها در زمان مقرر برگزار شود.

مهر

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها