اهداف جنگ در سوریه از ساقط کردن دولت تا مذاکره با آن

اهداف جنگ در سوریه از ساقط کردن دولت تا مذاکره با آن
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 16:45

برخی کارشناسان و ناظران معتقدند جنگ افروزان در 10 سال نتوانستد به اهداف خود دست یابند و ارتش سوریه در این مدت قدرتمندتر از پیش شده است.

العالمنظرکده

برخی مسئولین حزبی سوری تاکید دارند کشورهایی که به سوریه حمله کردند در دست یافتن به اهدافشان ناکام ماندند و جنگ به ضرر خودشان تمام شد و کشورهای عربی سرمایه گذار این جنگ از بحران های آن رنج می برند و دیگر کشورهای داخل جنگ مانند ترکیه تاثیرات منفی از این جنگ دیدند.

برخی مسئولان حزبی سوری درباره جزئیات ورود ایران و روسیه به جنگ سوریه گفتند: ایران خود را در این درگیری شریک می دانند زیرا حمله به سوریه حمله به بخشی از محور مقاومت است و ورود ایران بدان برای جلوگیری از سقوط محور مقاومت است که طبیعی است .

این مسئولان افزودند: سوریه و ایران ،بار دیگر نقش روسیه را نه فقط در منطقه بلکه در جهان بدان بازگرداندند وروسیه از سوی نیروهای ناتو در جمهوری های پیشین اتحاد جماهیر شوروی محاصره بود و مانورهایی در مرزهای سوریه انجام می شد اما همه این معادلات امروز تغییر یافته است.

دیپلمات‌های سوری نیز با اشاره به ناکامی طرح امریکا برای تجزیه سوریه تاکید کردند منطقه با عنوان کردی که امریکا در صدد تحمیل آن بر جغرافیای سوریه است مخالفند و این مخالفت شامل ترکیه نیز می شود.

دیپلمات‌های سوریه افزودند: طرح های امریکا در سوریه در آستانه شکست است زیرا محور مقاومت وضعیت منطقه را به گونه ای مرتب کرده که در نهایت به اخراج کامل آمریکا از منطقه بیانجامد.

برخی از اساتید علوم انسانی نیز افزودند: آمریکا برای پس از سوریه برنامه ریزی می کرد و در رویای سقوط دشمق طی 3تا 4 ماه بود اما ارتش سوریه 4 سال مقاومت کرد و روسیه می دانست امرکیا برای حمله به تهران پس از دمشق و به مسکو پس از تهران برنامه ریزی می کند بنابراین برای ناکام گذاردن این طرح آمریکایی در سوریه دست به کار شد.

این اساتید افزودند: مسکو حمله به دمشق را حمله به خود می داند و تا قطع دستان امریکا در سوریه آرام نخواهد گرفت که عبارت از داعش و النصره و دیگر گروهها با نام های مختلف است.

مسولان حزبی سوری بر این باورند سوریه نیروهای خود را با کمک هم پیمانان به روز کرده به گونه ای که توان ارتش سوریه از پیش از جنگ بهتر شده است.

مسئولان حزبی سوری افزودند: ناکامی طرح ساقط کردن دولت سوریه برخی از کشورهای عربی مانند قطر و امارات را بر این داشت تا سوریه را به مذاکرات و بازسازی برای کاهش نقش محور مقاومت در منطقه تشویق کنند.

آنان افزودند: سوریه به هم پیمانان خود خیانت نمی کند و بهای زیادی در همه دوره ها داده و ائتلاف خود را تغییر نداده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها