یورش معترضان به کاخ المعاشیق عدن و فرار نخست وزیر دولت هادی

یورش معترضان به کاخ المعاشیق عدن و فرار نخست وزیر دولت هادی
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 19:37

در پی انتشار خبر یورش تظاهرکنندگان به دیوار امنیتی کاخ ریاست جمهوری در عدن و فرار نخست وزیر دولت عبدربه منصور هادی، هشتگ های "المعاشیق"، "کاخ المعاشیق"، "یورش به المعاشیق" به سرعت تبدیل به ترند شدند.

العالم ـ یمن

در خبرها آمد که به دنبال ورود تظاهرکنندگان به المعاشیق، نخست وزیر دولت هادی و وزرایش از کاخ المعاشیق در عدن پا به فرار گذاشتند.

معترضان خشمگین یمنی به دیوارهای امنیتی کاخ ریاست جمهوری عدن یورش بردند. المعاشیق مقر دولت منصور هادی رییس جمهور مستعفی است. خبرنگار العالم تاکید کرد که نخست وزیر دولت هادی و وزرایش از کاخ المعاشیق در عدن گریختند.

به گفته خبرنگار العالم، نیروهای سعودی، نخست وزیر دولت هادی و وزرایش را از کاخ معاشیق خارج کرده و به محلی ناشناس منتقل کردند. اعتراضات در عدن در ادامه اعتراضات علیه دولت هادی در مناطق متعدد است. وزرای دولت هادی از طریق دریا با قایق هایی کوچک به محلی ناشناخته پا به فرار گذاشتند.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای سعودی که مسئول تامین امنیت کاخ بودند، از ورود تظاهرکنندگان به تمام نقاط کاخ جلوگیری نکردند. معترضان در عدن برخی وزرا را محاصره کرده بودند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت اوضاع نابسامان اقتصادی و سقوط ریال یمن در برابر ارز خارجی و تورم و قطع حقوق نظامیان و نیروهای امنیتی سر دادند.

احمد علی عضو جبهه ملی استان های جنوب گفت: عربستان و امارات باعث شعله ور شدن آتش جنگ میان مردم یمن شده اند.

تحولات عدن صبح امروز سه شنبه در حالی صورت گرفت که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که امروز سه شنبه اسناد مهمی از پایگاه های نظامی امریکایی در یمن کشف خواهد شد.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز با راه اندازی هشتگ های متعدد در این خصوص واکنش نشان دادند.

کاربری به نام "الصارم" توییت کرد: "ای سعودی دروغگو تو حامی تروریسم هستی". این شعار شبه نظامیان شورای انتقالی وابسته به امارات هنگام یورش به مقر کاخ المعاشیق است.

کاربر دیگری به نام "کیفی" نیز نوشت: معترضان وارد کاخ المعاشیق شدند و دولت را دچار ترس و وحشت کردند؛ نخست وزیر و وزرا پا به فرار گذاشتند.

"حازم" نیز توییت کرد: نیروهای سعودی تیر هوایی زدند تا از ورود تظاهرکنندگان به کاخ المعاشیق جلوگیری کنند. در حالی که نیروهای گارد کاخ به تظاهرکنندگان اجازه ورود دادند.

"صدام الکمالی" توییت کرد: چگونه تظاهرکنندگان توانستند وارد کاخ المعاشیق شوند؟ خبرها حاکی از آن است که نیروهای حفاظتی کاخ از هواداران شورای انتقالی جلوی ورود تظاهرکنندگان را نگرفتند. چگونه می شود که نیروهای حفاظت تابع و یا هوادار شورای انتقالی باشد؟ گارد ریاستی کجاست؟ این یک هرج و مرج و آشوب است.

الکمالی در توییتی دیگر اظهار داشت که تظاهرکنندگان نظامی و غیرنظامی به مقر نخست وزیر در کاخ معاشیق یورش بردند و نیروهای سعودی با قایق ها پا به فرار گذاشتند.

"مرکز اطلاع رسانی جنوبی سما" در توییتی نوشت که هزاران تن از جنوبی ها به کاخ المعاشیق یورش بردند و خواستار بهبود خدمات و اعطای حقوق شدند.

پربیننده ترین خبرها