بازداشت چند ساعته شهروندان لبنانی به خاطر سفیر آمریکا!

بازداشت چند ساعته شهروندان لبنانی به خاطر سفیر آمریکا!
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 23:01

اقدامات دوروثی شیا سفیر آمریکا در لبنان و تکرار مداخلاتش در مسائل داخلی لبنان واکنش گسترده فعالان لبنانی را در توئیتر به همراه داشته است.

العالم - داغهای مجازی

گفته می شود توجه سفیر امریکا در بیروت این روزها به چاه آبی است که آژانس توسعه بین الملل امریکایی از دو سال پیش حدود یک میلیون و دویست هزار دلار امریکا در آن هزینه کرد زیرا سفیر امریکا پس از بازدید از این چاه درخواست کرده بود به آن توجه شود و نگهداری دائمی شود.

در خبرها امده سفیر امریکا و ژنرال مکنزی به همراه «رزق رزق» مدیر کل آب و فاضلاب سرزده به منطقه غزه در البقاع غربی و در این وقت عجیب آمدند که دلیلش نیز بازدید از چاه آبی است که منطقه غزه را تغذیه می کند که بیش از دو سال پیش اجرایی شد.

از سوی دیگر مساله مورد توجه در هیات بزرگ همراه بود که شامل دو بالگردی بود که درمنطقه السهل فرود آمد و 4 هواپیمای همراه در آسمان منطقه پرواز می کرد افزون بر صدها نیروی نظامی و ارتش لبنان که بیشترشان افسرانی بودند که تامین امنیت سفیر و ژنرال را بر عهده داشتند این در حالی است که صدها شهروند پس از بستن راهها و جلوگیری از ورود عکاسان و خبرنگاران از همراهی در خودروهایشان بازداشت شدند.

ابراهیم الموسوی عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در شبکه های اجتماعی نوشت: اقدامات سفیر واشنگتن زشت و توهین آمیز و یادآور شیوه استعماری امریکا در نقض حاکمیت کشورها و توهین به آنهاست و روی دیگر سکه فساد داخلی است که مردم را فقیر کرده و می خواهد برای تکمیل محاصره و تحریم های امریکا آنان را گرسنه نگاه دارد .

وی در پایان افزود کجایند مدعیان حاکمیت ؟

شبکه خبری العالم نیز فوریه گذشته مطالبی در قالب داغهای مجازی درباره محکوم کردن گسترده مداخلات این سفیر توسط مردم لبنان را منتشر کرد.

به دنبال آن لبنانی ها هشتگ هایی به راه انداختند که ترند شد از جمله (#ما اهل مقاومت هستیم #مداخلات آشکار سفیر ) که منظور مداخله بی وقفه سفیر امریکا در مسائل داخلی لبنان است.

وکلای حزب الله نیز ماه ژوئن 2020 مداخله سفیر امریکا در مسائل لبنان را محکوم کرده و مداخله وی در مسائل لبنان را جنایتی ضد انسانی در مفهوم قانون بین المللی دانست و اظهارات فتنه انگیز وی در این کشور را مخالف با بند اول ماده 41 توافق وین دانست که مستلزم دیپلماسی احترام به قوانین دولت مورد اعتماد و عدم مداخله در مسائل داخلی است.

این تجمع افزود بی احترامی شیا سفیر امریکا به حزب الله و مقاومت، توهین و تجاوز به مردم لبنان، شهدا، زخمی ها و جانفشانی هایشان است که به خاطر سیاست های امریکا و حمایت بی پایان از متجاوزان صهیونیستی در حمله به لبنان و فلسطین و همه کشورهای عربی با سلاح ، تجهیزات ، مالی و رسانه ای در رنج هستند.

به طور کلی اقدامات این سفیر مستلزم عذرخواهی آشکار از مردم لبنان است و باید از این تخلفات و نقض قوانین و قراردادهای بین المللی و دیپلماتیک به ویژه بند اول ماده 9 توافق وین دست بردارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها