اختصاصی العالم؛

حزب‌الله لبنان و روسیه در زمینه گسترش همکاری های مشترک به توافق رسیدند

حزب‌الله لبنان و روسیه در زمینه گسترش همکاری های مشترک به توافق رسیدند
چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 13:35

مسئول روابط بین‌الملل و عضو هیئت اعزامی حزب‌الله لبنان به روسیه، از توافق حزب‌الله با مسکو درباره همکاری مشترک در تمامی پرونده‌هایی که در راستای منافع مشترک است، خبر داد.

العالم- لبنان

"عمار الموسوی" در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد:" اظهارات طرف روسی صریح و عمیق و درباره تمامی مسائل منطقه‌ای و داخلی بود."

الموسوی تصریح کرد، طرفین مواضعی مشترک و تا حدودی نزدیک به هم داشتند و درباره برخی مسائل و پرونده‌ها تفاهماتی صورت گرفت.

وی با اشاره به آزادسازی بیشتر مناطق سوریه و بازگشت آنها تحت حاکمیت نظام دمشق، افزود، طرف روسی همچنین بر ضرورت برقراری ثبات و امنیت در سوریه و منطقه از طریق حل و فصل سیاسی تأکید کرد.

مسئول روابط بین‌المللی حزب‌الله خاطرنشان کرد، روسیه انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه را مساله‌ای حاکمیتی می‌داند که باید در موعد مقرر برگزار شود و از مواضع غرب و آمریکا که تلاش می‌کنند در روند سیاسی در سوریه و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور اخلال ایجاد کنند، استقبال نمی‌کند.

وی اظهار داشت مهم‌ترین هدف هیئت حزب‌الله از سفر به روسیه، توافق بر سر این موضوع بود که حزب‌الله و مسکو شرکا و دوستانی هستند که در گذشته در بیشتر پرونده‌ها به‌ویژه مبارزه با تروریسم در سوریه همکاری داشتند و از این منظر، طرفین بایستی به این همکاری و هماهنگی در تمامی پرونده‌ها، که دربردارنده منافع مشترک است، ادامه دهند.

هیئت حزب‌الله لبنان به ریاست "محمد رعد" رئیس فراکسیون "الوفاء"، روز یکشنبه /24 اسفند ماه 1399/ وارد مسکو پایتخت روسیه شد. این هیئت مرکب از عمار الموسوی و معاون او در امور بین‌المللی "احمد مهنا" و همچنین "احمد حاج علی" مشاور رسانه‌ای است.

پربیننده ترین خبرها