تضرع رژیم اسراییل از افزایش قدرت نظامی حزب الله در کشورهای اروپایی

تضرع رژیم اسراییل از افزایش قدرت نظامی حزب الله در کشورهای اروپایی
جمعه 29 اسفند 1399 - 11:51

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی به تضرع و لابه رژیم اسرائیل به دنبال افزایش قدرت نظامی حزب الله لبنان نزد کشورهای اروپایی و تلاش این رژیم برای توطئه جدید و شانتاژ سیاسی و تبلیغاتی علیه حزب الله در غرب پرداخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه الاخبار لبنان در گزارش امروز (جمعه) خود با اشاره به سفر دوره ای رئیس رژیم اسرائیل و رئیس ستاد مشترک این رژیم به چند کشور اروپایی از جمله فرانسه آورده است: مقامات رژیم اسرائیل در سفر روز گذشته خود به پاریس، تهدیدهایی را از طریق فرانسه به لبنان منتقل کردند. آنها تهدید کردند که در صورت وقوع جنگ با حزب الله، ساختار زیربنایی لبنان را هدف قرار خواهند داد؛ هرچند این تهدید مشروط آنها، چیز جدیدی نیست و قبلا نیز صورت گرفته بود.
به نوشته الاخبار، این تهدید مقامات رژیم اسرائیل با حمله تبلیغاتی رسانه های این رژیم همراه شد و این رسانه ها درباره توسعه "پروژه موشک های دقیق و نقطه زن حزب الله هشدار دادند که کُشنده تر شده است و از توان بالاتری برای گذر از سد سامانه های پدافندی اسرائیل برخوردار است. "
روزنامه الاخبار تصریح کرد: این تهدیدها در چارچوب سفر دوره ای «افیف کوخانی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل به چند کشور اروپایی از جمله فرانسه مطرح شد. این سفر همچنین با هدف تحریک طرف اروپایی علیه ایران و سوق دادن اروپا به سمت تشدید بیشتر مواضع خود و در چارچوب مقابله با امکان بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با تهران صورت گرفت.
به نوشته این روزنامه، رژیم اسرائیل بدنبال آن بوده که سفر کوخانی از پوشش رسانه ای گسترده برخورار شود و در کانون توجه سیاسی قرار بگیرد و از همین رو، «رووین رولین» رئیس رژیم اسرائیل را با کوفاخی در این سفر همراه کرده است، زیرا در مقایسه با حضور تنهای کوخانی در این سفر و محدود شدن آن به جنبه نظامی، همراهی رولین با وی می توانست از جنبه پروتکلی مورد توجه سیاسی و پوشش رسانه ای قرار گیرد و بر افکار عمومی تاثیرگذار باشد.
روزنامه الاخبار نوشت: رژیم اسرائیل می خواهد که تهدید حزب الله و به طور مشخص تر توانمندیهای موشکی دقیق آن در سبد خواسته هایی باشد که اروپایی ها - همانند آمریکایی ها- می خواهند از طریق حل و فصل مسائل به ایران به آن دست یابند. این همان چیزی است که مقامات رژیم اسرائیل می خواهند آن را در رایزنی با مقامات غربی مطرح کنند؛ صرف نظر از اینکه فرصت ها و امکان تحقق آن عملا وجود داشته باشد.
برپایه این گزارش، هرچند روزنامه صهیونیستی «هاآرتس» همزمان با این سفر نوشت که اسرائیل نمی خواهد بین خواسته خود برای اقدام علیه موشک های دقیق حزب الله و بین توافقنامه هسته ای ایران ارتباط برقرار کند اما در عین حال افزود که پیش بینی می شود آمریکا در آینده نزدیک مذاکره با ایران درباره بازگشت خود به توافق هسته ای را از سربگیرد و در رژیم اسرائیل و غرب بحث و گفت وگویی صورت گرفته که آیا مفید خواهد بود که در چارچوب توافقنامه جدید، ایرانی ها را مجبور به دادن امتیازاتی درباره این دو مسئله به طور همزمان کنیم؟
به نوشته الاخبار، این اشاره روزنامه هاآرتس که بنا بر ارزیابی ها و تحلیل اطلاعاتی در رژیم اسرائیل است، نشان دهنده حجم تهدید (حزب الله برای این رژیم) و تاثیر آن در تصمیمات و رویکردهای صهیونیستها و میزان کارایی این تهدید در بازداشتن تل آویو از عملی کردن طیف وسیعی از مقاصد خصمانه خود است که روز به روز به طور مشخص در مورد لبنان مطرح می شود.


به نوشته الاخبار، حضور رولین در هیات اعزامی رژیم اسرائیل به پاریس، کوخافی را قادر ساخت تا به طور مستقیم با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه تماس مستقیم داشته باشد و بتواند اوضاع و تحولات بین این رژیم اسرائیل و لبنان را از نگاه تل آویو شرح دهد که نکته اصلی در این زمینه، تحول و توسعه گسترده توانمندیهای نظامی حزب الله در لبنان است. این تحول با وجود همه تلاش های رژیم اسرائیل برای مقابله با آن صورت گرفته و به گفته بنیامین نتانیاهو، قدرت و توان موشک های بسیار دقیق حزب الله افزایش یافته است.
به نوشته این روزنامه، اما آیا رژیم اسرائیل امید دارد که به آنچه نتوانسته خودش در ارتباط با مقابله با حزب الله از طریق گزینه های نظامی، امنیتی و سایر گزینه ها بدست آورد، از طریق فرانسه دست یابد؟ با وجود اینکه پاسخ منفی است اما اصل این تحریک آفرینی برای تشدید موضع فرانسه در قبال حزب الله و حداقل تشدید موضع پاریس در مجامع بین المللی و اروپایی باعث می شود تا این رژیم به "ارائه وضعیت" خود به طرف فرانسوی ادامه دهد و برای کسب جانبداری پاریس از خودش- هرچند تاکتیکی- درباره لبنان تلاش کند.
از این منظر، می توان مواضع اعضای هیات اعزامی رژیم اسرائیل - خواه رولین یا کوفاخی- و مجموعه تبلیغات مکرر این رژیم درباره حزب الله و مقاصد و خطرات ناشی از افزایش قدرت نظامی آن را تفسیر کرد.

رولین و کوفاخی روز گذشته به محض ورود به پاریس با رئیس جمهور فرانسه دیدار کردند و به گفته رسانه های صهیونیستی، پرونده لبنان و خواست این رژیم برای اجرای ماموریت یونیفل و قطعنامه 1701 شورای امنیت را در این دیدار مطرح کردند.

پربیننده ترین خبرها