در سالگرد حمله آمریکا به عراق؛

فرقه گرایان عراق همچنان بر بوق خود می دمند

فرقه گرایان عراق همچنان بر بوق خود می دمند
شنبه 30 اسفند 1399 - 18:33

به مناسبت هجدهمین سالگرد حمله آمریکایی-انگلیسی به عراق، هیئت علمای مسلمان عراق بیانه ای صادر کرد که در آن بر پایبندی اش به روش ها و اهداف خود تاکید کرد. همان اهدافی که مبنای تاسیس این هیئت بود، مثل تفرقه افکنی میان هم وطنان و هم کیشان عراق به وسیله ترویج فرقه گرایی و تخریب کامل فعالیت های سیاسی ای که ملت عراق را به مشارکت در اداره کشور سوق می داد.

العالم-کشکول

براساس عقیده اعضای این هیئت، تمام عراقیانی که تفکرات فرقه گرایانه این هیئت را قبول ندارند خائن شناخته می شوند. در این بیانیه، تمامی گروه های مقاومت عراق که علیه اشغالگری آمریکا و حملات تکفیری داعش و باندهای بعثی صدامی فعالیت می کنند، به همان ویژگی هایی متصف شده اند که آمریکا و اذناب منطقه ای و صهیونیست آن درمورد این گروه های مقاومت به کار می برند. برای مثال آنها را "شبه نظامی" نامیده اند.

این بیانیه همانطور که انتظار می رفت، بخشی از کینه امضاکنندگان آن علیه جمهوری اسلامی ایران را بیرون ریخت. وقتی همان دروغ هایی را گفتند که سازمان های فرقه گرای حمایت شده از سوی اعراب صهیونیستی نیز به ایران نسبت می دهند. دروغ هایی مثل "عراق به یکی از استان های ایران تبدیل شده است" که اتهامی بی شرمانه و کینه توزانه است. نه فقط علیه ایران بلکه بر بخش زیادی از مردم عراق که "الضاری" در علاقه شان به وطن خود شبهه می اندازد. به این دلیل که این بخش بزرگ از ملت، جان و قلبشان پاک تر از آن است که به کینه، نفرت و فرقه گرایی آلوده شود.

قطعا کینه اینان از الحشدالشعبی، نیروهای مسلح عراق، حکومت عراق و همه آحاد ملت عراق از شیعه تا سنی و کرد و ترک و مسلمان و مسیحی، کینه موجهی است. زیرا اینها توانستند از دوستان خود در منطقه حمایت کنند که در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. آنها توانستند با این کار نقشه تفرقه افکنان، آمریکا و اعراب صهیونیست را که "داعش" نام دارد، نقش بر آب کنند.

هر کس آگاهی اندکی از تاریخ و مواضع "هیئت علمای مسلمان عراق" داشته باشد که با حمایت عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال 2003 به بهانه مقاومت در مقابل حملات آمریکا و درواقع برای جنگ با عراق تاسیس شد، از بیانیه اخیر این هیئت نیز شگفت زده نخواهد شد.

ریاست این تشکیلات به عهده تروریست تحت تعقیب قضایی در عراق "حارث الضاری" بود که در سال 2015 در اردن بر اثر بیماری سرطان درگذشت و پسرش مثنی جانشین او شد که وی نیز تحت تعقیب پرونده های قضایی تروریستی است. او به جرم همکاری با ابو مصعب الزرقاوی رهبر سازمان القاعده در عراق و مشارکت در قتل مردم عراق از طریق یک جناح مسلح متهم بود که در حملات داعش به موصل مشارکت کرده بودند.

از مواضع صریح و علنی حارث الضاری در حمایت از مصعب الزرقاوی تروریست، می توان به اظهاراتش در شبکه الجزیره در سال 2007 اشاره کرد، وقتی که گفته بود "القاعده از ما و ما از آنیم. 90 درصد نیروهای القاعده عراقی هستند"!!

پس از حمله داعش به عراق و اشغال شدن مناطق وسیعی از عراق توسط تکفیری های حمایت شده از آمریکا، "اسرائیل" و اعراب صهیونیست، هیئت علمای مسلمان عراق "مجموعه ای از توصیه های مهم به انقلابیون قهرمان" را صادر کردند که "در جهت حفظ انقلاب مبارکشان از توطئه مکاران از ابتدای انقلاب تا این لحظه" بود!.

این هیئت در بیانیه ای طولانی که در تارنمای آن منتشر شد اظهار داشت که "هدف انقلابیون اکنون رسیدن به بغداد است. این حق آنها است چرا که نظام حاکم در بغداد منبع ظلم و جنایت در حق ملت است".

در جولای 2014 که کنفرانسی در اردن برگزار شد، هیئت علمای مسلمان عراق در حالی در آن شرکت کرد که بعثی ها و گروه های تکفیری دیگر را به خود ملحق کرده بود و خواستار ایجاد اتحاد با داعش و القاعده بود. آنها همچنین "دستاوردهای داعش" در موصل و صلاح الدین را به این گروهک تبریک گفتند و آنها را هم قبیله ای خود دانستند.

لذا بر همگان روشن است که آمریکایی ها و انگلیسی ها و رژیم های مرتجع عربی نه تنها دشمن ملت عراق هستند، بلکه اگر ستون پنجم جاسوسی به نمایندگی از فرقه گرایان و بازماندگان صدام نبودند، نیروهای اشغالگر آمریکا نمی توانستند تا کنون در عراق باقی بمانند و گروه های تروریستی نیز قادر به ویرانی و کشتار در عراق نبودند.

پربیننده ترین خبرها