طبل توخالی آمریکا در برابر ایران

طبل توخالی آمریکا در برابر ایران
يکشنبه 1 فروردين 1400 - 14:43

کارشناسان می گویند که تبلیغات آمریکا درباره تماس مستقیم با ایران درباره برجام، دروغ است.

العالم – آمریکا

آنان افزودند که هیچ نوع گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیم میان آمریکا و ایران وجود ندارد و تهران همچنان اصرار دارد که ابتدا باید تحریم ها لغو شود و سپس آمریکا بدون هیچ پیش شرط یا مذاکره ای به برجام بازگردد.

جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان تسلیم شروط و فشارهای آمریکا نخواهد شد چرا که با موفقیت تمام تحریم هایی که ترامپ اعمال کرده بود را پشت شر گذاشته است.

در این میان، دولت بایدن می خواهد مانند ترامپ، ایران را تحت فشار قرار دهد اما می داند که هیچ برگ برنده ای ندارد چرا که ایران از برجام خارج نشد بلکه واشنگتن از آن خارج شد پس خودش نیز باید بدون هیچ پیش شرطی به آن بازگردد.

از سوی دیگر، شایعه پراکنی آمریکا درباره تماس با ایران، نشانه سردرگمی دولت بایدن در زمینه برخورد با پرونده ایران و برجام است و می خواهد از طریق آن اینگونه وانمود کند که بر خلاف ترامپ، در این پرونده موفق شده است.

کارشناسان معتقدند که ایران که چند دهه است در مقابل تحریم های آمریکایی و اروپایی مقاومت کرده و دارای جبهه خارجی و داخلی بسیار قدرتمندی است، هرگز موضعش نسبت به برجام را تغییر نمی دهد بلکه این بایدن است که پس از مشخص شدن نتایج انتخابات آتی رژیم صهیونیستی موضعش را تغییر خواهد داد چرا که الان تحت فشار لابی صهیونیستی و نتانیاهو قرار دارد و به همین دلیل فعلا نمی خواهد با این لابی یا نتانیاهو درگیر شود و منتظر شکست نتانیاهو در انتخابات است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها