افشای تقلب در ضدعفونی میلیون‌ها بسته تزریق وریدی در اروپا

افشای تقلب در ضدعفونی میلیون‌ها بسته تزریق وریدی در اروپا
چهارشنبه 4 فروردين 1400 - 14:13

نتایج یک بررسی صورت گرفته در بیمارستان های اروپا فاش کرد که استرلیزه تجهیزات پزشکی بیمارستان‌‌ها طی ۱۰ سال گذشته از سوی یک شرکت، درست انجام نشده و در این زمینه تقلب صورت گرفته است.

العالم ـ اروپا

بیمارستان‌ها در سراسر اروپا و همچنین بریتانیا، خاورمیانه و آفریقا با نگرانی هرچه تمام‌تر در تلاش برای تعویض میلیون‌ها قطعه تجهیزاتی هستند که در درمان بیماران به کار می‌رود. افشا شد که طی ۱۰ سال گذشته شرکت مسئول استرلیزه کردن این تجهیزات در اسناد مرتبط با روند ضدعفونی آن‌ها تقلب کرده است.

ایندیپندنت روزنامهٔ صبح بریتانیایی آنلاین چاپ لندن، خاطرنشان کرده که تحقیقات این نشریه نشان می‌دهد این معضل شامل ۲۳۰ نوع مختلف دستگاه تزریق سرم و دارو، وسایل اتصال (تیوب، سرنگ، …) و دستگاه‌های مرتبط با آن و شش پمپ تزریق وریدی (تزریق در رگ) است.

به دنبال تحقیقاتی که نشان داد یک شرکت تولیدی اسناد فروش خود را در مورد استرلیزه کردن دستگاه‌های درمانی جعل کرده است، شرکت تولید وسایل پزشکی «بِکتون دیکنسون» یا «بی دی» شش نوع دستگاه «آلاریس» تزریق وریدی و تیوب‌های مربوط به آن‌ها را برای بازپس گیری فراخوانده است. اسناد مربوطه نشان می‌دهد که شرکت «بی دی» نمی‌توانست از بابت استرلیزه بودن تیوب‌ها و پمپ‌های متصل به آن مطمئن باشد.

به بیمارستان‌های بریتانیا تا پایان ماه جاری مهلت داده شده است تا استفاده از پمپ‌های ساخت این شرکت را متوقف و سایر دستگاه‌های مرتبط با آن را در محلی امن انبار کنند و در صورت کمبود دستگاه‌های پزشکی مورد نیازشان، از دیگر بنیادهای پزشکی محل «کمک» بگیرند.

گفته می‌شود آلودگی این دستگاه‌ها نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان و حتی نوزادان را در معرض خطر قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها