نقشه شوم غرب برای ضربه زدن به سوریه

نقشه شوم غرب برای ضربه زدن به سوریه
چهارشنبه 4 فروردين 1400 - 17:02

آمریکا مایل به تقسیم سوریه است، این تمایل ابعاد ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیکی دارد که تحلیلگران سیاسی نسبت به آن هشدار می دهند. تحلیلگران در پروژه سزار آمریکا و بمباران های پی در پی رژیم صهیونیستی برنامه های پنهانی می بینند.

العالم ـ سوریه

توهم غربی و صهیونیستی برای تقسیم سوریه و خارج کردن آن از جبهه مقاومت و همچنین برنامه های استعماری غربی مسئله جدیدی نیست و تنها به ترویج هرج و مرج در سوریه خلاصه نمی شود، بلکه به حاکمیت و تمامیت ارضی آن تعرض می کند. این چیزی است که تحلیلگران سوریه ای در بررسی پروژه سزار آمریکا و حملات پی در پی "اسرائیل" به سوریه بر آن تاکید کردند.

آنها همچنین از تلاش های آمریکایی-صهیونیستی و غربی در راستای احیای توطئه ای پرده برداشتند که اشغالگران فرانسوی در دهه بیست قرن گذشته برای تقسیم سوریه با هدف ضربه زدن به نقش این کشور در مقاومت، آن را در پیش گرفته بودند.

تحلیلگران سوریه ای خاطرنشان می کنند که گرسنگی و ظلم بی رحمانه ای که بر مردم سوریه می رود، نمی تواند آنها را به پذیرش دیکته های آمریکایی وادار کند.

آنها به فتنه ای که در چند دهه گذشته در یوگسلاوی اتفاق افتاد اشاره کردند. در این کشور که آمریکا آن را از نقشه حذف کرد، جنگی فرسایشی میان صرب ها و کروات ها و به عبارت صحیح تر میان ارتدوکس ها و کاتولیک ها آغاز شد و سپس به بوسنی رسید و آتشی را میان صرب های ارتدوکس و مسلمانان بوسنیایی برافروخت و به جنگ میان کاتولیک های کروات و مسلمانان بوسنی نیز کشیده شد و تا جایی پیش رفت که مسلمانان بوسنی با کاتولیک های کروات متحد شدند تا پیشروی صرب های ارتدوکس را متوقف کنند.

آن جنگ سخت با بیکاری و فروپاشی بی سابقه ارز یوگسلاوی همراه گشت و سبب شد تا این کشور قادر به تولید مواد غذایی نباشد از این رو مواد غذایی را از ترکیه و برخی کشورهای عربی وارد می کرد. همچنین احساسات دینی دیگر در این کشور جایی نداشت و مردمانش احساس کردند که خدا از آنها بسیار دور شده است و کشور به مستعمره ای برای آمریکا تبدیل شد تا آنکه این کشور تجزیه شد.

تحلیلگران سوریه ای می گویند که تاریخ ثابت کرد که آمریکا فقط به نفت و گاز سوریه اهمیت می دهد و چیزی به جز غارت و ظلم و ستم نمی داند اما همواره ندای دموکراسی سر می دهد و به نام دموکراسی بومیان آمریکا و افریقایی تبارها را فریب داد؛ آنها تا به امروز همچنان برای مقابله با نژادپرستی و ظلم وستم در این کشور مبارزه می کنند.

تامین امنیت رژیم اشغالگر بخش مهم طرح صهیونیستی آمریکایی است، و این همان چیزی است که نخست وزیر صهیونیست ها سالها پیش به آن اذعان کرده بود.

او گفت که هدف از سرنگونی سوریه، رفع خطر از "اسراییل" است بدین معنا که نظام سوریه خطری برای رژیم اشغالگر به شمار می آید. برخی رسانه های عربی و غربی نیز از وظیفه رسانه ای خود دست کشیدند و به ابزاری برای دروغ پردازی و گمراه سازی تبدیل شدند.

سران رژیم اشغالگر و نیز دولت آمریکا که برای تجزیه کشورهای عربی و حمایت از نظام های دیکتاتوری عربی اقدام می کنند، و می کوشیدند تا اثری از خود باقی نگذارند. اینک قصد و غرض های خصمانه و شوم آنها در سرنگونی سوریه علنی شده است ؛ حال آنکه سوریه موفق شد تا طرح شوم تجزیه کشور و سرنگونی نظام را به شکست کشاند و وحدت ملی خود را حفظ کرد و روابطی حسنه با بسیاری از قدرت های منطقه ای و بین المللی برقرار کرد و به هویت قومی و ملی خود پایبند ماند.

پربیننده ترین خبرها