همدلی با ملت فلسطین؛ اتهام شیخ زکزاکی و الخضری

همدلی با ملت فلسطین؛ اتهام شیخ زکزاکی و الخضری
چهارشنبه 4 فروردين 1400 - 18:37

حتی همدلی و همدردی با ملت مظلوم فلسطین نیز اینک به اتهامی خطرناک تبدیل شده است که مجازات آن نه تنها زندان است بلکه به قتل و شکنجه نیز کشیده می شود. این سرنوشت هولناک گریبانگیر تمام کسانی است که با مساله فلسطین احساس همدلی و همدردی دارند و نکته قابل توجه آن است که این مجازات های سخت در کشورهای مسلمان صورت می گیرد که می بایست حامی هم کیشان خود باشند؛ عربستان و نیجریه از جمله این کشورها هستند که با مساله فلسطین و حامیان مساله فلسطین سر دشمنی و خصومت دارند.

العالم ـ کشکول

در زندان های این دو کشور شخصیتهای برجسته ای از سالها پیش بدون هیچ محاکمه بسر می برند و تنها جرم آنها همدلی و همدردی با ملت فلسطین است. هرچند که مقامات دو کشور تلاش کردند تا اتهاماتی واهی به آنها وارد کنند تا بر اتهام واقعی که همان همدلی با فلسطینان است، سرپوش بگذارند. این اتهامات نه تنها دشمنی مقامات عربستان و نیجریه با مساله فلسطین را نشان می دهد بلکه بیانگر وابستگی آنها به صهیونیستهاست.

عربستان از سال 2019 دکتر محمد الخضری نماینده جنبش حماس و پسرش هانی و ده‌ها نفر دیگر از فلسطینی‌ها را به اتهام "تروریسم" به زندان افکنده است. این درحالی است که خضری 83 سال دارد و از بیماری های مزمن رنج می کشد و در زندان بر شدت بیماری او افزوده شد. سازمان عفو بین الملل اخیرا از وخیم تر شدن وضعیت سلامت الخضری خبر داد و تاکید کرد که الخضری در شرایط دشوار بسر می برد و از درمان ومراقبت کافی برخوردار نیست.

سازمان عفو بین الملل خاطرنشان کرد که الخضری از مدتی طولانی تاکنون امکان برقراری تماس با وکیلش را نداشت. درخواست های جنبش حماس از مقامات سعودی برای آزادی الخضری نیز راه به جایی نبرد. الخضری هیچ گاه امنیت عربستان و یا منافع این کشور را به خطر ننداخته است بلکه تمام تلاش های او برای یاری رساندن به ملت فلسطین و مساله برحق و عادلانه فلسطین است.

مقامات نیجریه نیز با همین اتهام (همدلی با ملت فلسطین) شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی در نیجریه را از سال 2015 تحت بازداشت درآورده اند. ارتش نیجریه هنگام برپایی مراسم گرامیداشت اهل بیت علیهم السلام در سالروز میلاد رسول اکرم(ص) به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا یورش بردند و حدود هزار نفر از اتباع جنبش اسلامی را به قتل رساندند که زنان و کودکان و نیز پسر شیخ زکزاکی نیز در میان کشته شدگان بودند.

پیش از این نیز سه تن از پسران شیخ زکزاکی به دست مقامات نیجریه کشته شده بودند. مقامات نیجریه در راه پیمایی روز قدس در سال 2014 سه تن از فرزندان شیخ زکزاکی را به قتل رساندند. نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان بی پناه و فاقد سلاح، گلوله های جنگی شلیک کردند، در حالی که تظاهرکنندگان فقط شعارهایی در حمایت از حقوق ملت فلسطین سر می دادند.

الخضری و زکزاکی با یک اتهام مواجه هستند و آن "تروریسم" است. تحریک کننده نیز یکی است هرچند که اجراکنندگان متفاوت هستند. آنها به رغم کهولت سن در زندانها در معرض بدرفتاری و شکنجه قرار می گیرند و در دادگاه های صوری محاکمه می شوند و کشورهایی که ادعای دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان دارند، مساله این دو را نادیده گرفته اند. تنها تفاوت میان الخضری و زکزاکی آن است که خانواده شیخ زکزاکی در معرض کشتار جمعی قرار گرفتند و با اتهام دیگری غیر از اتهام همدلی با ملت فلسطین روبرو است و آن تبعیت از اهل بیت است. اتهامی که رسانه های سعودی و وهابی ها آن را خطرناکتر از اتهام همدلی با ملت فلسطین می دانند!

پربیننده ترین خبرها