هواشناسی:

کاهش محسوس دمای هوا در سواحل خزر/ ادامه بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور

کاهش محسوس دمای هوا در سواحل خزر/ ادامه بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 08:59

سازمان هواشناسی اعلام کرد از فردا تا اواسط هفته با توجه به شمالی شدن جریان هوا در سواحل دریای خزر، بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

العالم - ایران

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه امشب در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ،زنجان و کردستان بارش باران خواهیم داشت گفت: در ارتفاعات بارش برف و در استان های کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، همدان ،مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، غرب مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود .

او با بیان اینکه شدت بارش در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور است، افزود : روز پنجشنبه بارندگی در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد : روز جمعه در سواحل شرقی دریای خزر دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال، شمال شرق، مناطقی از مرکز، شمال غرب، جنوب، غرب و دامنه های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت.

رفیعی تصریح کرد: روز شنبه در سواحل غربی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب و شمال شرق بارش رخ خواهد داد و روز یکشنبه بارش در نوار شمالی کشور تشدید می شود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: امشب و فردا در دامنه‌های البرز به ویژه ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، وزش باد شدید رخ می دهد.

او افزود:در سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت باد در برخی مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق کشور، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود . در همین مدت در مناطقی از مرکز، شمال شرق و شمال غرب نیز وزش باد شدید رخ خواهد داد. امشب با توجه به وزش باد شدید جنوبی، دمای هوا در سواحل دریای خزر به طور محسوسی افزایش یافته است.

رفیعی تاکید کرد: از فردا تا اواسط هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریان هوا در سواحل دریای خزر بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش دما خواهیم داشت. همچنین دمای هوا امشب و فردا در شمال شرق به طور محسوسی افزایش یافته و به تدریج از جمعه تا اواسط هفته آینده بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

رفیعی بیان کرد: در دو روز آینده با توجه به امکان ذوب برف در اثر افزایش قابل ملاحظه دما و بارش باران در دامنه های البرز مرکزی و غربی و مناطق کوهستانی شمال غرب، احتمال افزایش حجم روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

او یادآور شد : امشب و فردا خلیج فارس و سواحل غربی دریای خزر مواج است و از بعد از ظهر جمعه تا یکشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود .

رفیعی درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات ابری است. وزش باد شدید و رگبار باران و رعد و برق را خواهیم داشت. فردا بیشترین دمای هوای تهران ۲۳ درجه و کمترین آن ۱۳ درجه خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها