نتایج شمارش بیش از 91 درصد آراء در انتخابات اسرائیل

نتایج شمارش بیش از 91 درصد آراء در انتخابات اسرائیل
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 13:45

با شمارش بیش از 91 درصد آراء صندوق های اخذ رأی در رژیم صهیونیستی هیچ یک از دو جناح مدعی تشکیل کابینه، حائز اکثریت کرسی‌های کنست نشده‌اند و این به معنای بی‌نتیجه ماندن انتخابات کنونی و حرکت به سمت انتخابات پنجم است.

العالم - فلسطین اشغالی

شمارش بیش از 91 درصد آراء صندوق‌های اخذ رأی در رژیم صهیونیستی نشان داد راستگرایان حامی نتانیاهو حتی با حضور نفتالی بنت تنها 59 کرسی کنست را در اختیار خواهند داشت و جناح مقابل آنها- که مجموعه‌ای از راستگرایان مخالف نتانیاهو و چپگرایان را تشکیل می دهند- 57 کرسی را از آن خود کرده‌اند.

بر اساس نتایج اعلام شده از سوی کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی حزب «لیکود»: 30 کرسی، «یش عاتید» : 18 کرسی، «شاس»: 9 کرسی، «یهودیان توراتی»: 7 کرسی، «آبی سفید»: 8 کرسی، حزب «کار»: 7 کرسی، «یمینا»: 7 کرسی، «اسرائیل خانه ما»: 6 کرسی، فهرست مشترک عربی: 6 کرسی، صهیونیسم دینی: 6 کرسی، «امید نو»: 6 کرسی، «مرتس»: 6 کرسی و فهرست متحد اسلامی جنوب: 4 کرسی به دست آورده‌اند.

با این نتایج، جناح راستگرایان حامی نتانیاهو شاملِ «لیکود»: 30 کرسی، «شاس»: 9 کرسی، «یهودیان توراتی»: 7 کرسی، «یمینا»: 7 کرسی و صهیونیسم دینی: 6 کرسی، مجموعاً 59 کرسی را از آن خود خواهند کرد. در مقابل مخالفان نتانیاهو و چپگرایان شاملِ «یش عاتید»: 18 کرسی، «آبی سفید» : 8 کرسی، حزب «کار»: 7 کرسی، «یمینا»: 7 کرسی، «اسرائیل خانه ما»: 6 کرسی، فهرست مشترک عربی: 6 کرسی، صهیونیسم دینی: 6 کرسی، «امید نو» : 6 کرسی و «مرتس»: 6 کرسی، مجموع 57 کرسی را در اختیار خواهند داشت. این بدان معنا است که هیچ یک از دو طرف قادر نخواهند بود کابینه جدید را – که به اکثریت کرسی‌های کنست نیاز دارد – تشکیل دهند.

در حال حاضر تنها 450 هزار رأی از مجموع آراء باقیمانده‌اند که نهایتاً امکان جابه جایی 1 کرسی را به هر یک از جناح‌ها خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها