مقام آمریکایی: امکان کاهش تحریم‌های ایران قبل از دیدار با مقامات ایرانی را رد نمی‌کنیم

مقام آمریکایی: امکان کاهش تحریم‌های ایران قبل از دیدار با مقامات ایرانی را رد نمی‌کنیم
جمعه 6 فروردين 1400 - 21:54

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا امکان کاهش تحریم‌های ایران قبل از دیدار با مقامات ایرانی (در قالب نشست مشترک برجام) را منتفی نمی‌داند.

العالم - آمریکا

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال جمعه شب در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن امکان برداشتن گامی در راستای کاهش تحریم‌های یکجانبه علیه ایران حتی قبل از دیدار با مقامات ایرانی در خصوص احیای برجام (در قالب نشست مشترک برجام) را رد نمی‌کند.

این مقام ارشد دولت بایدن که وال‌استریت ژورنال نامش را فاش نکرده، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشته است: «ما صراحتاً اعلام کرده‌ایم که خروج از برجام یک اشتباه و سیاست فشار حداکثری نیز یک سیاست شکست‌خورده بوده است. اما لازم است که این [سیاست] نیز بخشی از فرآیند بازگشت ایران از تصمیمات هسته‌ای اخیر خود باشد.»

مقامات دولت بایدن طی هفته‌های اخیر بارها از تمایل آمریکا به بازگشت به برجام سخن گفته‌اند، اما اعلام کرده‌اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران بارها تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین به طرف‌های غربی هشدار داده است که برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست و اضافه کردن بندهای جدید به آن موضوعیت ندارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها