خشم مردم عراق.. اردن در دیدار رسمی از پرچم زمان صدام استفاده کرد

خشم مردم عراق.. اردن در دیدار رسمی از پرچم زمان صدام استفاده کرد
شنبه 7 فروردين 1400 - 17:57

چهارشنبه گذشته در یک دیدار رسمی که بین وزرای کشاورزی اردن و عراق صورت گرفت، اردن پرچم زمان صدام را روی میز قرار داده بود. این اقدام خشم عراقیان را برانگیخت که موجی از واکنشها را در فضای مجازی در پی داشت. آنها این رفتار را تعرض به حاکمیت ملی خود دانستند و آن را حرکتی معنی دار توصیف کردند.

العالم -داغ های مجازی

محمد الخفاجی وزیر کشاوری عراق دیروز جمعه گفت که با دیدن پرچم سابق عراق، آن هم کمی پیش از امضای قرارداد همکاری با همتای اردنی اش، غافلگیر شده است. بنابراین امضای قرارداد را نپذیرفته و آن را به تعویض پرچم و قرار دادن پرچم کنونی عراق مشروط کرده است. پس از آن نیز مسئول تشریفات سفارت عراق در اردن مسئولیت این اشتباه را پذیرفته و اردن نیز شب گذشته بخاطر این رویداد عذرخواهی کرد.

همچنین وزارت کشاورزی اردن در بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعاتی درباره یک اشتباه پروتکلی در دیدار میان «خالد الحنیفات» وزیر کشاورزی اردن و «محمد الخفاجی» همتای عراقی اش در روز چهارشنبه به این وزارتخانه رسیده است.

این وزارتخانه افزود: این اشتباه شامل قرار دادن پرچم عراق در دیدار دو وزیر بود که حاوی عبارت «الله اکبر» با خط سبز کوفی و سه ستاره قبل از حذف آنها در آخرین اصلاحیه بود.

وزارتخانه مذکور تاکید کرد که صحبت در مورد یک اشتباه ناخواسته است زیرا اردن به گزینه های مردم عراق احترام می گذارد و از آنها به خاطر عراقی شکوفا و قوی حمایت می کند.

به محض انتشار عکس های مربوط به این دیدار و پرچم مذکور، فعالان شبکه های اجتماعی به صورت گسترده ای به آن واکنش نشان دادند و بر رد قاطعانه این رفتار که به عقیده برخی نقض حاکمیت عراق بوده تاکید کردند. کاربران معتقد بودند که این اقدام تحت فشار آمریکا و بازماندگان رژیم سرنگون شده بعث است که ساکن امان هستند و در راس آنها دختر ستیزه خوی صدام قرار دارد.

"Alihusseinbezan " در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:" ببینید سخنگوی وزارت کشاوری اردن درمورد قرار دادن پرچم نظام سرنگون شده عراق در جلسه چه جوابی داده است. می گوید این یک خطای غیر عمدی بوده! اولا وزیر بابت این اشتباه عذرخواهی نکرد، دوما اشتباه صد در صد عمدی بوده چرا که غیر ممکن است دولت اردن نداند پرچم عراق چه شکلی است!".

"Dr.Amer Alhussainy" نیز در توییتر نوشت: عذر بدتر از گناه! گویا دولت اردن 18 سال است نمی داند که پرچم عراق تغییر کرده است!".

"ظافر معله" نیز از موضع وزیر کشاورزی عراق مبنی بر مشروط کردن امضای قرار داد به تعویض پرچم و مطالبه عذرخواهی از دولت اردن، حمایت کرد و آن را شرافتمندانه خواند:

پربیننده ترین خبرها