افزایش شمار قربانیان ریزش ساختمان 10 طبقه در قاهره

افزایش شمار قربانیان ریزش ساختمان 10 طبقه در قاهره
يکشنبه 8 فروردين 1400 - 11:16

منابع رسانه‌ای از افزایش شمار قربانیان ریزش ساختمان ده طبقه در قاهره و کشته شدن دست‌کم هجده نفر خبر دادند.

العالم - مصر

رسانه‌های مصری از افزایش شمار قربانیان ریزش ساختمان مسکونی ده طبقه‌ای در شرق قاهره خبر دادند.

رونامه دولتی الاهرام مصر اعلام کرد که نیروهای امدادرسان تاکنون پیکر ۱۸ قربانی را از زیر آوار خارج کرده‌اند و شمار زخمی‌ها به ۲۳ نفر رسیده است.

به نوشته القدس العربی، صبح روز شنبه (۲۷ مارس)، یک ساختمان ده طبقه در منطقه «عین الشمس» قاهره، پایتخت مصر، فروریخت و در آمار اولیه اعلام شد که بیش از بیست نفر کشته و زخمی شده‌اند.

تا به این لحظه، رسما دلیل ریزش این ساختمان اعلام نشده است اما روزنامه «الیوم السابع» به نقل از منابع آگاه که نامی از آنها اعلام نکرد، نوشت که دلیل ریزش این ساختمان ساخته شدن چهار طبقه اضافی به صورت غیرقانونی بوده است. اما هنوز هیچ منبع موثقی این امر را تایید نکرده است. یک گروه از دادستانی کل مصر برای مشخص کردن علت این حادثه در محل حضور پیدا کرده است.

شاهدان عینی در منطقه جسر السویس نیز می‌گویند که در ساختمان یادشده ۱۰۰ تا ۱۵۰ کارگر مصری، سودانی و سوری مشغول به کار بودند.

یک منبع امنیتی همچنین خبر داد که ساختمان یادشده در پی انفجار یک کارگاه فرو ریخته است. برخی شاهدان عینی نیز می‌گویند که کارگاهی که انفجار در آن رخ داده، یک کارگاه تولید پارچه بوده که لزرش ناشی از انفجار، موجب فرو ریختن این ساختمان شده است.

«خالد عبدالعال» استاندار قاهره گفت که یک تیم مهندسی برای بررسی ساختمان‌های مجاور و آوار‌برداری تشکیل شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها