اشتباه فاحشی که عربستان و متحدانش در مأرب مرتکب شدند

اشتباه فاحشی که عربستان و متحدانش در مأرب مرتکب شدند
شنبه 14 فروردين 1400 - 17:56

فعالان یمنی در توییتر نسبت به اخبار روزهای اخیر مبنی بر متوسل شدن عربستان به گروهک های تروریستی برای جلوگیری از نابودی اش در مأرب، واکنش نشان دادند.

العالم- داغ های مجازی

کنشگران تاکید کردند که سازمان القاعده به صورت آشکاری وکیل عملیات سعودی ها در میدان های نبرد در شهر مأرب شده است.

آنها افزودند که اکنون در مأرب القاعده در کنار نیروهای عربستانی، تحت حمایت آمریکا می جنگند.

برخی از آنها اظهار داشتند که به گزارش منابع محلی در استان شبوة، نیروهای هادی اردوگاه "مرة" واقع در شرق عتق نزدیک به مرز ابین را به نیروهای القاعده اختصاص داده اند.

به گفته فعالان توییتر، چیزی که در مأرب اردوگاه های آوارگان نامیده شده دیگر متعلق به آوارگان نیست و به اردوگاه مزدوران القاعده و داعش تبدیل شده که در آن، سلاح و مهمات انبار می کنند.

کنشگران خاطرنشان کردند که مناطق وسیعی در مأرب شاهد نبردی سخت میان ارتش یمن و کمیته ها با هواپیماهای ائتلاف متجاوز و هزاران مزدور داخلی و خارجی و ترکیبی از جنگجوهای گروهک های تروریستی القاعده، داعش، تکفیری ها و سلفی ها بوده است که زیان های فراوانی به جبهه باطل وارد آورده است.

به عقیده آنها، عربستان عاقبت آزادسازی مأرب را نمی داند و بزودی باید نیروهای القاعده و داعش را در داخل خاک خود بپذیرد.

برخی فعالان توییتر نوشتند که هدف القاعده در مارب، اختلال در امنیت، کشتن هر آنکس که با اشغال منابع نفتی مخالف کند، و ایجاد زمینه ای برای حضور آمریکا در این منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم است.

کنشگران تاکید کردند که بکارگیری عناصر القاعده و مزدوران الاصلاح و ارتش ملی به فرماندهی موسس القاعده که از غیر نظامیان مأرب به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند نشان دهنده این است که این عناصر ، همانطور که در عراق و سوریه نیز شاهد آن بوده ایم، آخرین نفس های خود را در مأرب می کشند. اما در یمن اگر تسلیم نشوند، در آنجا دفن خواهند شد.

فعالان توییتر خواستار شدند که آخرین و مهم ترین کارت آمریکا، اسرائیل، بریتانیا و فرانسه سوزانده شود. یعنی دو سازمان تروریستی آمریکایی القاعده و داعش در مأرب شکست داده شوند و تا آخرین وجب یمن از وجود این عناصر پاک شود.

پربیننده ترین خبرها