آمریکا؛ دموکراسی دروغین و خفقان آور  

آمریکا؛ دموکراسی دروغین و خفقان آور  
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 12:35

آمریکا مسئول جنایت های غیر انسانی در حق بشریت است که سالیانه گزارش های ویژه ای درباره حقوق بشر ارائه می دهد در حالی که خود دلیل اصلی قحطی ها، شیوع بیماری ها، جنگ ها و کشتارهاست. سردمدار دروغگوها  در سیاست، رسانه و دورویی در سازمان ملل  و سازمان های بین‌المللی که خود را الگوی مدیریت معرفی می کند  و با دلار، مردم را، به زانو در می آورد و  ناوهای هواپیمابر و پایگاه‌های نظامی اش در چهارگوشه دنیا پوچ بودن و بی تعهدی و سر دادن شعارهای فریبنده اش درباره حقوق بشر را نشان می دهد.

العالم تحلیل روز

دروغ دموکراسی خفقان آور از آلاسکا تا آمریکای لاتین از اسمولنسک تا کیپ تاون از پیونگ یانگ تا کاراکاس تا قطب جنوب؛ نقشه پوچ آمریکاست، از کشتارها تا مجازات، میراثی که به سوریه نیز کشیده شد تا صفحات سیاهی از تاریخ آمریکا را که با پایین ترین سطح اخلاق اقدامات سیاسی و انسانی در تضاد است را به تصویر بکشد تا به سطح تروریسم سیاسی ارتقا یابد.

آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر در جهان می داند، اقدامات زیادی در جهت نقض حقوق بشر در نقاط مختلف جهان و حتی داخل آمریکا انجام داده که تاریخ طولانی از نقض حقوق بشر را برایش ساخته و همه بشریت نیز شاهد زشت ترین جنایتش یعنی ترور دو فرمانده سلیمانی و المهندس یا ائتلاف آمریکا با سعودی بر ضد یمن بوده که مساله سوریه و تحریم های ظالمانه اقتصادی پس از جنگ نظامی و تروریسم سیاسی و دروغ های رسانه بدان افزوده می شود.

زیرا همه اقدامات آمریکا که دولت متجاوز به سوریه به شمار می رود اعم از تجاوزهای نظامی، سیاسی و اقتصادی اش در ذیل جنایتهای ضد بشری است.

سوریه در زمینه اقتصادی شاهد محاصره بوده که لقمه نان شهروندان را مستقیم هدف قرار داده تروریسم تحریم و جنایت در حق بشریت است. این تحریم ها طبعا زاده قانون ظالمانه سزار نیست بلکه واشنگتن خیلی پیشتر از آن با تحریم سوریه در سال 2003 از فشار سیاسی بر دمشق آغاز کرد و ملت سوریه را با جلوگیری از گشایش سپرده های بانکی برای واردات دارو و غذا برای مردم سوریه تا قانون سزار، در تنگنا قرار داد.

از آن زمان واشنگتن، نقض میثاق بین المللی حقوق اقتصادی و اجتماعی را و هم چنین میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صادره در سال 1966 که سال 1976 اجرایی شد را آغاز کرد و مردم سوریه را از اسباب معیشتی اشان محروم می کند زیرا در این میثاق ماده اول بند دوم آمده در هیچ صورتی مردم هیچ کشوری نباید از برخورداری از شرایط زندگی محروم باشند براساس این ماده " همه مردم حق دارند برای نیازهای خود، آزادانه در ثروتها و منابع طبیعی خود بدون اختلال در تعهدات مندرج در الزامات همکاری اقتصادی بین المللی مبتنی بر اصل منافع متبادل و قوانین بین المللی تصرف کنند و تحت هیچ شرایطی نمی توان مردم را از شرایط ویژه معیشتی منع کرد اما قانون گذاران امریکا این مواد را نخوانده اند و به سرقت نفت و گندم سوریه و گرسنه نگاه داشتن مردم ادامه داده و قوانین یک جانبه خارج از روال سازمان ملل صادر و تحریم های اقتصادی اعمال می کنند این بدان معناست که تدابیر آمریکا با ماده 41 منشور سازمان ملل تناقض دارد.

اما در سطح نظامی نیز اقدامات واشنگتن در حمایت همه جانبه از گروههای مسلح محدود نبوده و فقط حوادث الرقه مستلزم محاکمه امریکاست زیرا این شهر را به آوار و ساکنانش را نیز به قربانیان حملات جنگنده ها یا گروگان های داعش و برخی مزدوران واشنگتن تبدیل کرده است.

زیرا کسانی که از ترور داعش فرار کردند در معرض کشتار و قتل جنگنده های ارتش امریکا قرار گرفتند و همه این جنایت ها نیز در قالب معامله تقسیم نقش یا نتیجه اولیه بده و بستان داعش و امریکا بود.

تکان دادن غبار الرقه، تصاویر وحشتناکی از اقدامات امریکا و نوچه هایش در ترسیم نقشه ای از خون مردم و دارایی هایشان را به نمایش می گذارد که امریکا تلاش کرد آن را پنهان نگاه دارد اما گزارش های سازمان عفو بین الملل و بسیاری از سازمان ها، جنایت های امریکا را از حمله به سوریه با اعداد فاش کرده است.

این گزارشها از کشته شدن 3039 غیر نظامی از جمله 924 کودک 656 زن به دست نیروهای امریکایی از زمان مداخله نظامی در سوریه از 23 سپتامبر 2014 تا 23 سپتامبر 2020 خبر می دهد و اینکه سال سوم و چهارم ، مداخله ائتلاف، شمار زیادی قربانی برجای گذاشته است.

این گزارشها هم چنین از ثبت دستکم 172 جنایت توسط نیروهای ائتلاف بین المللی امریکا و دستکم 181 حمله به مراکز مهم غیر نظامی از جمله 25 حمله به مدرسه ، 16 مورد حمله به تاسیسات پزشکی و 4 حمله به بازارها از زمان حمله نظامی به سوریه تا 23 سپتامبر 2020 رخ داده است .

این گزارش حاکی است نیروهای ائتلاف بین المللی تا 23 سپتامبر2020 به رهبری واشنگتن دستکم 5 حمله با استفاده از مهمات آتش زا انجام داده اند.

گفتنی است جنایت های انجام شده در سوریه، با واکنش ضعیف محافل بین المللی روبرو شد که حتی از تبدیل این امار به نقطه عطف تاریخی در حق امریکا ناتوان ماندند به گونه ای که اقدامات امریکا مرز موقعیت جغرافیای منطقه ای را نیز درنوردید تا صحنه ی سیاسی جهان را مه آلود کند و بگوید محاسبات سیاسی امریکای بخشی از معادلات حاکم بر این جهان است که فقط به فرمان یکی و با چشم یکی می بیند. جنایت های داعش یا النصره و سایر گروههای مسلح چندان تفاوتی با جنایت ها متجاوزان امریکایی ندارد و تاریخ به قدرت هایی که با واشنگتن ائتلاف کردند ، رحم نخواهد کرد و این جنایت ها، کفه ترازوی افراد مسلح داعش و سایر گروهها با نام های مختلف را سنگین نخواهد کرد زیرا تاریخ محاسبه خواهد کرد و مردم نیز فراموش نخواهند کرد .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها