گزارش خبرنگار العالم از حمله موشکی به پایگاه هوایی آمریکا در عراق/ حمله راکتی؛ پیامهای داغ برای گفت وگوی استراتژیک واشنگن ـ بغداد

يکشنبه 15 فروردين 1400 - 18:45

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق، حمله امروز (یکشنبه) به پایگاه هوایی نیروهای آمریکایی در البلد را حاوی پیامهایی داغ به گفت وگوی استراتژیک آمریکا و عراق دانست که قرار است روز چهارشنبه این هفته، سومین مرحله آن برگزار شود.

العالم – عراق

وی افزود که این پیام در حالی ارسال می شود که مردم عراق هنوز از دولت جدید آمریکا هیچ جدیتی برای پایان دادن به حضور نیروهایش در خاک کشورشان احساس نکرده اند.

خبرنگار العالم ادامه داد که امروز 2 فروند موشک از منطقه دوجمه در بخش دیالی از استان صلاح الدین شلیک شد که بر اساس بیانیه ستاد بحران عراق به منطقه اطراف پایگاه البلد جایی که دفتر شرکت آمریکایی «سالی پورت» در آن قرار دارد، اصابت کرد.

وی تاکید کرد که شرکت سالی پورت آمریکا در پایگاه هوایی البلد در زمینه نگهداری از جنگنده های اف 16 فعالیت دارد.

خبرنگار العالم یادآور شد که این حمله در واقع علیه نیروهای آمریکایی موجود در این پایگاه انجام شده است.

وی گفت که این پایگاه ماه گذشته نیز در معرض حمله با 7 فروند موشک واقع شد که شماری از آن به پایگاه اصابت کرد.

خبرنگار العالم یادآور شد که بر اساس بیانیه ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق، این حمله تلفات انسانی یا خسارات مادی به همراه نداشته است اما مهمتر از آن، زمان این حمله است که در آستانه گفت و گوی استراتژیک آمریکا و عراق انجام شد که قرار است در آن موضوع حضور نیروهای آمریکایی در عراق بررسی شود.

وی گفت که همزمان، جناحهای سیاسی، نمایندگان پارلمان و گروههای مقاومت عراق، خواستار پایان حضور نیروهای آمریکایی در عراق شدند و هشدار دادند در صورت عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق، چنین حملاتی افزایش خواهد یافت.

به گفته خبرنگار العالم، حمله به پایگاه هوایی البلد، پیامی نیز به دولت عراق درباره ضرورت تحقق خواست مردم و پارلمان عراق در زمینه پایان حضور نیروهای آمریکایی در این کشور و عدم وقت کشی در این زمینه بود که بیانیه ها و هشدارهای گروههای مقاومت مانند عصائب اهل الحق، حزب الله و دیگر نیروهای سیاسی، گواهی بر این مدعاست.

وی خاطر نشان کرد که مردم و نیروهای سیاسی عراق، نوعی وقت کشی در زمینه پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق را مشاهده می کنند.

به گفته خبرنگار العالم، این سومین مرحله از گفت وگوهای استراتژیک بین عراق و آمریکا و اولین مرحله از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن است.

وی تاکید کرد که مردم عراق از دولت جدید آمریکا اقدام جدی برای پایان حضور نیروهای آمریکایی مشاهده نکرده اند به همین دلیل این حملات تاکیدی مجدد بر استمرار مقاومت تا پایان این حضور است.

پربیننده ترین خبرها