واکنش همسر شاه فقید اردن به کودتای نافرجام: به فرزندم بهتان زده اند

واکنش همسر شاه فقید اردن به کودتای نافرجام: به فرزندم بهتان زده اند
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 20:49

ملکه نور همسر « ملک حسین » شاه فقید اردن ادعاهای مقامات علیه پسرش شاهزاده حمزه ولیعهد سابق مبنی بر تلاش برای کودتا در این کشور را بهتان ( دروغ ) شرم آور توصیف کرد.

العالم ـ اردن

وی روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من دعا می‌کنم که حقیقت و عدالت بر همه افراد بی گناهی که قربانی این دروغ شرم آور شده‌اند، حاکم شود و خداوند آن‌ها را برکت دهد و حفظ کند.

اظهارات ملکه نور همسر « ملک حسین » شاه فقید اردن، یک روز پس از آن مطرح شد که تعدادی افراد به دلایل امنیتی در امان پایتخت اردن دستگیر شدند و اعلامیه پسرش شاهزاده «حمزه» مبنی بر اینکه وی در حبس خانگی است، منتشر شد.

شب گذشته شاهزاده «حمزه» در یک فیلم ضبط شده که توسط وکیل وی در اختیار شبکه «بی بی‌سی» قرار گرفته بود اعلام کرد که وی در حبس خانگی قرار دارد.

ملکه نور (سمت راست) در کنار ملک عبدالله و فرزندش حمزه بن حسین که به اتهام کودتا بازداشت شده است

این شاهزاده به دستگیری تعدادی از دوستان و آشنایان خود، سلب محافظ و قطع خطوط ارتباطی و اینترنت اشاره کرد و گفت که او در هیچ توطئه یا سازمانی که برای آن بودجه خارجی دریافت کرده باشد، نبوده است اما از فروپاشی سیستم حکمرانی، فساد، ناکارآمدی مدیریت کشور و ممنوعیت انتقاد از مقامات، انتقاد کرد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن امروز (یکشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت که تعداد افراد دستگیر شده 14 تا 16 نفر به اضافه باسم عوض الله و شاهزاده حمزه بن الحسین است.

خبر دستگیری شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد پیشین اردن در حالی از سوی وزیر خارجه این کشور اعلام شده که خبرگزاری رسمی این کشور، شامگاه دیشب (شنبه) قرار گرفتن حمزه بن حسین در حصر خانگی یا بازداشت را تکذیب کرده بود.

شاهزاده حمزه پسر ارشد ملک حسین شاه فقید اردن از «ملکه نور» همسر آمریکایی خود است.

ملک عبدالله دوم شاه اردن بر اساس خواسته پدر فقیدش در سال ۱۹۹۹ شاهزاده حمزه را به عنوان ولیعهد معرفی کرد اما در سال ۲۰۰۴ وی را برکنار و پسرش شاهزاده حسین را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.

فرد سرشناس دیگری که در جریان وقایع دیشب اردن ( کودتای نافرجام) ستگیر شده، باسم عوض الله است که به عنوان رئیس اسبق دربار پادشاهی اردن کار می‌کرد، سپس عبدالله دوم وی را به عنوان نماینده خود در عربستان منصوب کرد. عوض الله در سال ۲۰۱۸ از این سمت برکنار شد و پس از آن به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نزدیک شد و در حال حاضر یکی از مسئولین پروژه شهر "نئوم" عربستان است.

پربیننده ترین خبرها