ورود سامانه بارشی جدید؛ آغاز بارش باران در ۲۱ استان کشور/ هشدار هواشناسی در باره آبگرفتگی معابر و احتیاط در صعود به ارتفاعات

ورود سامانه بارشی جدید؛ آغاز بارش باران در ۲۱ استان کشور/ هشدار هواشناسی در باره آبگرفتگی معابر و احتیاط در صعود به ارتفاعات
جمعه 20 فروردين 1400 - 09:49

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید به کشور و آغاز بارش باران در ۲۱ استان تا سه‌شنبه آینده، نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها از جمله تهران هشدار داد.

العالم ـ ایران ـ علمی

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، همدان، مرکزی، قم، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، غرب مازندران، خوزستان و شمال بوشهر بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

فردا شنبه 21 فروردین در برخی مناطق نیمه جنوبی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق رگبار، ‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

این وضعیت روز یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر،‌غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی،‌دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز،‌شمال شرق و روز، دوشنبه آینده در برخی مناطق شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب شرق و روز سه شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق، ‌شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.

بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، براساس شرایط جوی حاکم طی روز یکشنبه آینده، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی، احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق آسیب پذیر و به صورت بسیار محدود، احتمال جاری شدن آب در مسیل های خشک، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد، کاهش دید موقتی، کاهش کیفیت هوا و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا اواسط هفته با توجه به شمالی شدن جریانات هوا،‌ دمای هوا در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور 6 تا 12 درجه کاهی می‌یابد. همچنین دریای خزر و نیمه شمالی خلیج‌فارس از بعدازظهر امروز تا یکشنبه مواج خواهد بود. از امروز تا یکشنبه با توجه به وزش باد شدید،‌ خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب،‌ غرب و جنوب شرق پیش بینی شده است.

همچنین سازمان هواشناسی توصیه کرده که مردم از توقف و اتراق در کنار رودخانه ها و بستر مسیل‌ها ممانعت کنند، این سازمان احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی و احتیاط در صعود به ارتفاعات را تاکید کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها