شاهزاده حمزه ناپدید شده است؛ گزارش سازمان ملل درباره اردن

شاهزاده حمزه ناپدید شده است؛ گزارش سازمان ملل درباره اردن
جمعه 20 فروردين 1400 - 19:32

هشتگ "#شاهزاده حمزه کجاست" در صدر هشتگ‌های پربازدید در اردن قرار دارد و کاربران سوالاتی را درباره سرنوشت این شاهزاده می‌پرسند.

العالم- داغ‌های مجازی

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: هنوز مشخص نیست که آیا شاهزاده حمزه بن حسین- برادر ناتنی پادشه اردن- به دلیل اتهامات مربوط به توطئه علیه حکومت، در حصر خانگی به‌سر می‌برد یا خیر.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازداشت‌ها در اردن در پی حوادث اخیر این کشور، ابراز نگرانی کرد و گفت: " صرف نظر از ادعاهای مطرح شده به نظر نمی‌آید هیچ اتهام رسمی علیه کسی صادر شده باشد و نبود شفافیت درباره بازداشت‌ها دست‌کم 16 تن موجب نگرانی است."

"نور الحسین" ملکه سابق اردن نیز از کارزار اینترنتی در شبکه اجتماعی توییتر حمایت کرده و نوشته است: "#شاهزاده حمزه کجاست." این واکنش ملکه نور در حالی‌ست که مقام‌های اردنی؛ و نیز شخص ملک عبدالله گفته که شاهزاده حمزه در کاخش و تحت نظر او است.

طکاربران با مبهم خواندن این ماجرا، خاطرنشان کرده‌اند که حمایت ملکه نور از این کارزار نشان می‌دهد که او نمی‌تواند با شاهزاده حمزه در تماس باشد و این امر موجب نگرانی بیشتر شده است.

"عرین القاضی" نوشته است: "مشخص است که شاهزاده تا به امروز نتوانسته با مادرش تماس داشته باشد. این به وضوح مایه نگرانی است."

پربیننده ترین خبرها