شهادت دو شهروند یمنی در حمله خمپاره‌ای عربستان

شهادت دو شهروند یمنی در حمله خمپاره‌ای عربستان
يکشنبه 22 فروردين 1400 - 05:21

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، در حمله خمپاره‌ای نیروهای مرزبانی عربستان سعودی ۲ غیرنظامی یمنی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، نیروهای مرزبانی عربستان با گلوله‌های خمپاره منطقه «الرقو» شهرستان مرزی منبه واقع در استان صعده در شمال یمن را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، یک زن و یک مرد در این حمله کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر پایه این گزارش، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی نیز مناطقی در استان‌های جوف، حجه و بیضاء را در چند نوبت بمباران کردند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله پیش‌تر گفته بود: در آستانه ماه مبارک رمضان نیروهای متجاوز به محاصره خود علیه یمن برای هفتمین سال ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها