آغاز اجرای مفاد سند ۵ ساله همکاری ایران و عراق از نجف

آغاز اجرای مفاد سند ۵ ساله همکاری ایران و عراق از نجف
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 19:21

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران که در روز پایانی سفر خود به نجف سفر کرده، از اجرایی شدن برخی مفاد سند ۵ ساله همکاری بین وزیران راه دوکشور و همچنین امضای یک تفاهم نامه با استاندار نجف خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد شریعتمداری با بیان اینکه زمینه های همکاری در این سند عمدتا بر مسایل اشتغال زایی و اقتصادی متمرکز است، گفت: تلاش داشتیم تا این همکاری ها را از نجف بعنوان شهری مقدس آغاز کنیم که در همین راستا یک یادداشت تفاهم همکاری های مشترک فیمابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران با استانداری نجف امضا شد که از همین طریق سند ۵ ساله از این استان کلید خورد.

شریعتمداری در ادامه از برخی مفاد مذاکرات با استانداری نجف سخن گفت و ابراز داشت: رایزنی های دو طرفه به توافقاتی منجر شد که در یکی از این توافقات ۲۵ نفر از افراد معرفی شده از سوی استانداری نجف را در زمینه های مختلف حوزه گردشگری تخصصی زیارتی آموزش خواهند دید تا این افراد در نهایت بتوانند مراکز آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر مطابق با استاندارد تاسیس کنند.

وی هدف از این توافق را ایجاد شرایط مطلوب برای ایجاد اشتغال استاندارد در حوزه خدمات رسانی و در نهایت بالا رفتن سطح رفاه و اشتغال عنوان کرد.

شریعتمداری که با ایرنا گفت وگو کرده، از توافق دیگری در زمینه بهزیستی خبر داد و افزود: در زمینه بهزیستی، معلولین و مددخواهان قرار شد تا مسوولان سازمان بهزیستی و هیات رییسه مجمع خیرین ایران طی سفری به نجف سفر درباره همکاری های مشترک در زمینه های مزبور مذاکراتی داشته باشند.

علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: این موضوعات توافق شده برای هردو طرف انتفاع به دنبال خواهد داشت و باتوجه به زائران دوکشور سطح خدمات دهی به زائران افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها