واکنش تمسخرآمیز کاربران؛ رژیم سعودی به جای هلال ماه رمضان، بالستیک یمنی‌ها را رصد ‌کرد

واکنش تمسخرآمیز کاربران؛ رژیم سعودی به جای هلال ماه رمضان، بالستیک یمنی‌ها را رصد ‌کرد
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 20:04

بزرگ‌ترین عملیات نظامی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در عمق عربستان سعودی، در شبکه‌های اجتماعی در صدر قرار گرفته و کاربران عرب نیز با ایجاد هشتگ "#عزیزی- یا- الیمن" به آن واکنش نشان داده‌اند. این هشتگ در لبنان جزو داغ‌ترین ترندها شده است.

العالم- داغ‌های مجازی

به گزارش العالم، نیروهای مسلح یمن، امروز- دوشنبه- از اجرای عملیات "30 شعبان" خبر دادند که طی آن این نیروها پالایشگاه‌های شرکت آرامکو در دو منطقه "جده" و "الجبیل" و مواضع مهم در عمق عربستان را هدف قرار دادند.

سرتیپ ستاد "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات "30 شعبان" به وسیله 17 پهپاد و موشک‌های بالستیک انجام شده است و طی این عملیات، پالایشگاه‌های نفت شرکت آرامکو در دو منطقه جده و الجبیل را با 10 پهپاد از نوع صماد 3 ، مورد هدف قرار گرفتند. علاوه بر آن، مواضع نظامی حساس در دو منطقه خمیس مشیط و جیزان با 5 پهپاد از نوع قاصف K2 و دو موشک بالستیک از نوع بدر 1، مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گفته این سخنگو، عملیات 30 شعبان از عصر دیروز آغاز شده و تا صبح امروز دوشنبه ادامه یافت و با موفقیت به هدف خود رسیده است.

کاربران کشورهای مختلف عربی در شبکه‌های اجتماعی ضمن استقبال از این عملیات نیروهای یمنی، بار دیگر از نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی اعلام حمایت کرده و متذکر شده‌اند که رژیم سعودی پاسخ تجاوز به یمن را دریافت می‌کند و سامانه‌های دفاع هوایی آن در رهگیری و انهدام موشک‌های مهاجم یمن به تاسیسات و مواضع سعودی کاملا ناتوان شده‌اند.

کاربران در واکنشی تمسخرآمیز، اعلام کرده‌اند که رژیم سعودی به جای رصد هلال ماه مبارک رمضا، موشک بالستیکی را رصد کرده که مهم‌ترین موضع در عربستان را هدف قرار داده و خسارت‌های عظیمی به آن وارد کرده است.

کاربری به نام "haka" در شبکه اجتماعی توییتر نوشته است: "یمن، عربستان سعودی را ادب می‌کند... ."

کاربر دیگری به نام "sara hassan" نوشته است: "#آرامکو- سعودی در شهرهای جده و جبیل توسط موشک‌ها و پهپادهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در آتش سوخت."

کاربر دیگری نیز توییت کرده و نوشته است: "خبرها حاکی از رصد هلال ماه مبارک رمضان در آسمان عربستان سعودی بود که بعدا مشخص شد آن هلال، موشک بالستیک بود."

پربیننده ترین خبرها