ادامه اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست؛ پلیس آمریکا نارنجک صوتی پرتاب کرد + فیلم

سه شنبه 24 فروردين 1400 - 16:24

نیروهای پلیس آمریکا در دومین شب پیاپی از اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست در نزدیکی قتلگاه «جورج فلوید» به سمت معترضان در مینه‌سوتا گاز اشک‌آور و نارنجک صوتی پرتاب کردند.

العالم - آمریکا

در دومین شب پیاپی از اعتراضات مردم آمریکا به قتل «دانته رایت» جوان ۲۰ ساله سیاهپوست به دست افسر پلیس آمریکا در مقابل اداره پلیس «بروکلین سنتر»، نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک آور و نارنجک صوتی پرتاب کردند.

پس از آن که روز یکشنبه پلیس آمریکا با شلیک به دانته رایت، راننده ۲۰ ساله یک خودرو باعث تصادف و مرگ او در فاصله ۱۶ کیلومتری محل قتل جورج فلوید شد، معترضان برای دومین شب متوالی علیرغم مقررات منع آمد و شد به خیابان‌های شهر بروکلین‌سنتر در مینه‌سوتا آمدند و با پلیس درگیر شدند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز با بیان اینکه هیچ توجیهی برای آشوب و غارت‌گری وجود ندارد، معترضان به خشونت پلیس این کشور را به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز دعوت کرد.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها