نخستین جلسه دادگاه پلیس قاتل جورج فلوید برگزار شد

نخستین جلسه دادگاه پلیس قاتل جورج فلوید برگزار شد
سه شنبه 10 فروردين 1400 - 10:44

نخستین جلسه دادگاه  «دِرِک شُووین » (Derek Chauvin) پلیس متهم به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که پنجم خرداد ۱۳۹۹ به دست این مامور پلیس به قتل رسید، تحت تدابیر شدید امنیتی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا برگزار شد.

العالم - آمریکا

تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: ۱۰ ماه پس از مرگ جورج فلوید نخستین دادگاه پلیس متهم به این قتل در شهر میناپولیس ایالت مینه سوتا روز نهم فروردین ماه برگزارشد، قتلی که اعتراض های سراسری در آمریکا را باعث شد.

شبکه خبری سی ان ان نیز با پوشش این خبر افزود: نخستین شهود نیز برای دادن شهادت به دادگاه فراخوانده شدند.

این رسانه تصویری گزارش داد: «جنا اسکوری» ( Jena Scury) یکی از شهود به دادگاه گفت که وی متوجه رفتار غیر عادی افراد پلیس در جریان دستگیری جورج فلوید شد.

بنابراین گزارش نخستین جلسه دادگاه متهم به قتل جورج فلوید درحالی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزارشد که در بیرون از دادگاه معترضان به رفتار نژادپرستانه توام با خشونت نیروهای پلیس سفید پوست گرد آمده بودند.

درک شوین پلیس اخراج شده سفید پوست آمریکایی پنجم خرداد گذشته با گذاردن زانو برگردن جورج فلوید شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی باعث مرگ وی شد.

سی ان ان گزارش داد: حتی تجمع و اعتراض مردم به رفتاری که این پلیس سفید پوست در آن زمان مرتکب شده بود تاثیری بر رفتار مرگبار وی بر جورج فلوید نداشت.

مرگ جورج فلوید موجی از اعتراض ها و راهپیمایی های سراسری در آمریکا علیه رفتار نژادپرستانه نهادینه شده در میان نیروهای پلیس سفید پوست آمریکا را موجب شد، این مساله به یک بحران سیاسی برای دولت قبلی آمریکا و چالشی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد.

سی ان ان گزارش داد: از هم اکنون تمامی معترضان و شهروندان از نزدیک روند و نتیجه این دادگاه را دنبال می کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها