جنگنده های بی مصرف برای امارات، عادی سازی مفید برای اسرائیل

جنگنده های بی مصرف برای امارات، عادی سازی مفید برای اسرائیل
شنبه 28 فروردين 1400 - 21:46

دولت بایدن به کنگره آمریکا اعلام کرده که قرارداد 23 میلیارد دلاری فروش سلاح به امارات که جنگنده های اف 35 بخشی از آن است و در زمان ترامپ امضا شده بود را اجرا خواهد کرد. 

العالمدرگوشی

کارشناسان معتقدند که آمریکا در سیاستهایش نسبت به منطقه خاورمیانه یک اصل دارد و آن حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است، به همین دلیل حتی در صورتیکه کشورهایی مانند امارات، سالگرد اشغال فلسطین را به رژیم صهیونیستی که بر اجساد فلسطینیان تاسیس شده است، تبریک بگویند، آمریکا چنین قراردادهایی را فقط در صورتی اجرا خواهد کرد که امنیت رژیم صهیونیستی حفظ شود.

در زمینه حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، تفاوتی میان ترامپ جمهوری خواه و بایدن دمکرات وجود ندارد لذا علت فروش جنگنده های اف 35 به امارات نیز فقط به خاطر آن است که حکام این کشور اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کردند.

به گفته کارشناسان، آمریکا هرگز جنگنده های اف 35 همسطح جنگنده هایی که به رژیم صهیونیستی فروخته است را به امارات نمی فروشد و نسلی بسیار پایین تر از آن را در اختیار امارات قرار خواهد داد چرا که از نظر کاخ سفید ، برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه باید حفظ شود.

شبکه 12 تلویزیون صهیونیستی نیز گزارش داد که اسرائیل در تلاش است که جنگنده هایی بسیار پایین تر از جنگنده هایش به امارات فروخته شود که به معنای آن است که اف 35 های اعطایی به امارات بسیاری از آبشن های جنگنده های مشابه اسرائیلی را نخواهد داشت تا تل آویو همچنان قدرت برتر هوایی در منطقه باقی بماند.

بسیاری می پرسند، پس چرا امارات این جنگنده های بی مصرف را برای خود خرید اما عادی سازی که فقط برای رژیم صهیونیستی مفید است را امضا کرد، علت اینگونه است.

توجیه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی

کمک به اقتصاد بحران زده آمریکا

عمل به وظیفه خود نسبت به اربابش آمریکا

از سوی دیگر ، جنگنده های اعطایی به امارات فقط برای قتل اعراب استفاده خواهد شد و هرگز علیه رژیم صهیونیستی به کار نمی رود که بخواهد به آبشن های پیشرفته نیازمند باشد.

این در حالی است که امارات که عادت کرده در همه امور اعم از بلندمرتبه ترین برج و گرانترین شتر اول باشد، این بار نیز می خواهد اولین کشوری در منطقه باشد که جنگنده های اف 35 را دریافت می کند.

کارشناسان معتقدند که آمریکا، امارات را پایگاه خط مقدم جنگ رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه علیه ایران می داند و امارات نیز می داند که در صورت شرکت در هر گونه توطئه علیه ایران در واقع موجودیت خود را به مخاطره افکنده است به همین دلیل خرید جنگنده های اف 35 توسط امارات فقط نوعی قدرت نمایی بیهوده از سوی بن زاید است که هنوز فرق میان سلاحی که دیگران آن را ساخته اند و سلاحی که در داخل و با تصمیم گیری ملی مستقل ساخته شده است، را نمی فهمد.

پربیننده ترین خبرها