بازداشت سه نامزد انتخابات فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی

بازداشت سه نامزد انتخابات فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی
شنبه 28 فروردين 1400 - 21:46

رژیم صهیونیستی سه نامزد انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین را در قدس بازداشت و از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی آنان در باره روند انتخابات در این شهر جلوگیری کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه خبری روسیا الیوم روزشنبه به نقل از پلیس رژیم صهیونیستی گزارش داد که دو تن از بازداشت شدگان از فهرست جنبش فتح شامل اشرف الاعور، ناصر قوس و یک تن نیز از فهرست «فدا» به نام رتیبه النتشه هستند.

نامزدهای مجلس قانونگذاری فلسطین اعلام کرده اند که قدس، عربی و حاکمیت آن فلسطینی است.

آنان عصر روز شنبه با حضور در خیابان صلاح الدین تاکید کردند که هیچ انتخاباتی بدون قدس برگزار نخواهد شد.

بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت.

طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها