تراژدی اسرای فلسطینی

تراژدی اسرای فلسطینی
شنبه 28 فروردين 1400 - 22:18

کاربران در شبکه اجتماعی توییتر به هشتگ "روز اسیر فلسطینی" واکنش نشان داده و با اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز همبستگی کردند.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران تأکید کردند، روایت‌های اسرای فلسطینی درد و رنج و همچنین مایه فخر هر شهروند عرب و مسلمان است.

کاربران اعلام کردند، 4500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، که مورد حمایت بیشتر کشورهای استعمارگر غربی است، به‌سر می‌برند.

برخی کاربران تأکید کردند، در هر سال فلسطینیان #روز_اسیر_فلسطینیان" را گرامی می‌دارند و امسال نیز در چنین روزی، اولین اسیر فلسطینی (محمود بکر حجازی) در سال 1974 در چارچوب اولین عملیات تبادل اسرا میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی آزاد شد.

یکی از کاربران نوشت: روز گذشته سالگرد شهادت #خلیل_الوزیر"(ابو جهاد) ملقب به امیر شهدا بود و امروز نیز سالگرد شهادت #عبدالعزیز_الرنتیسی" ملقب به (شیر فلسطین) است.

کاربر دیگری نوشته است: "اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالگر بین چکش و سندان ویروس کرونا قرار دارند، و همچنین اسرای زن نیز از دیدار با کودکان‌شان محروم شده‌اند."

کاربران تصریح کردند، ده‌ها اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگر از افزون بر 28 سال،از حضور در کنار خانواده‌های‌شان بر سر سفره افطار محروم هستند.

فلسطینیان از سال 1974 سالیانه روز 17 آوریل آزادی محمود بکر حجازی٬ نخستین اسیر فلسطینی که در چهارچوب اولین طرح تبادل اسرا میان فلسطین و اسرائیل صورت گرفت را به عنوان "روز اسیر" گرامی داشته و با برگزاری برنامه‌های مختلف بر آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل تاکید می‌کنند.

هنوز چهار هزار فلسطینی در شرایط ناگوار در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که 43 تن از آن‌ها زن و 140 کودک زیر 18 سال هستند. 25 تن از زندانیانی که در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند قبل از پیمان اسلو بازداشت و زندانی شده‌اند که قدیمی‌ترین آن‌ها "کریم یونس" و "نائل البرغوثی" هستند. 62 تن از اسرای فلسطینی بیش از 20 سال است که در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند و 543 تن از اسرای فلسطینی هم به حبس ابد محکوم شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها