درخواست کمک ریاض از آتن برای رهایی از موشک های یمن!!

درخواست کمک ریاض از آتن برای رهایی از موشک های یمن!!
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 19:20

عربها از قدیم تاکنون مقوله ای بدین مضمون نقل می کنند که "مردان یک کشور ثروت آنند"؛ این سخن تاکیدی بر نیروی انسانی در معادلات نظامی است حتی اگر بر مال و ثروت یک کشور افزوده شود. این امر اما برای آل سعود صدق نمی کند؛ آنها برای متوقف کردن موشک های یمن همواره از دیگران کمک می گیرند؛ به رغم آنکه میلیاردها دلار و بهترین سامانه های دفاع موشکی در اختیار دارند.

العالم ـ درگوشی

یک منبع نظامی سعودی در گفتگو با "ویکیلیکس عربستان" تاکید کرد که یک هیات نظامی یونانی این هفته به ریاض سفر خواهد کرد تا توافق حمایت از تاسیسات آرامکو را به اتمام برساند. به موجب این توافق نیروهای یونانی در داخل تاسیسات نفتی عربستان مستقر خواهند شد و این علاوه بر استقرار سامانه موشکی پاتریوت است!

شکست عربستان در متوقف کردن حملات موشکی و پهپادی یمن به تاسیسات نفتی و نظامی عربستان در واکنش به جنگ تجاوزکارانه عربستان و نیز محاصره ظالمانه ملت یمن، سبب شد تا بن سلمان ولیعهد عربستان به دنبال یک نظام دفاعی جدید باشد. منبع نظامی مزبور احتمال داد که یونان از تجربیات و ابزارهای نظامی امریکایی در خاک عربستان استفاده کند.

برخی منابع نظامی فاش کردند که هیات نظامی اخیرا خاک عربستان را ترک کرد تا به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی سفر کند و به دنبال یک نظام دفاعی جدید و پیشرفته در مقابل حملات موشکی یمن باشد. این امر دلیلی قاطع بر شکست ائتلاف متجاوز سعودی در تحقق اهداف خود پس از گذشت 7 سال از جنگ تجاوزکارانه علیه یمن است.

اینک پس از گذشت 6 سال از جنگ دیگر همگان می دانند که ریاض در جنگ علیه یمن شکست سختی خورد و هیچ هدفی به جز قتل و ویرانی و محاصره محقق نکرد. همه نیز به قدرت یمنی ها اذعان می کنند. این کشور از حالت دفاعی صرف به انجام عملیات ویژه در عمق خاک عربستان تبدیل شد.

به رغم آنکه یمن در معرض فشارهای گسترده و قتل و کشتارها و تخریب و ویرانی و محاصره قرار گرفته است؛ اما ارتش یمن و کمیته های مردمی در این 6 سال فقط مواضع نظامی عربستان را هدف می گرفتند و هیچ گاه مناطق مسکونی و یا بازارها را بمباران نکردند و این برخلاف ائتلاف متجاوز سعودی که هیچ کسی و هیچ چیزی از حملاتشان در امان نبود.

عربستان، یمن را تحت محاصره ظالمانه قرار داد به گونه ای که کشتی های حامل سوخت و نیز کشتی های تجاری اجازه ورود به یمن را نداشتند. همچنین پرواز و فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی صنعا ممنوع بود. اما مقوله "مردان یک کشور ثروت آنند" بر ملت یمن منطبق می شود؛ آنها در طول این دوران به دفاع از میهن و شرف خود در برابر اشغالگران پرداختند. آنها سلاح های خود را توسعه دادند و تمام موازین قدرت را به نفع خود تغییر دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها