رئیس فیفا ۱۲ باشگاه جدایی‌طلب را تهدید کرد

رئیس فیفا ۱۲ باشگاه جدایی‌طلب را تهدید کرد
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 14:36

جیانی اینفانتینو می‌گوید باشگاه‌های جدایی‌طلب باید پیامدهای رفتارشان را بپذیرند

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) روز سه‌شنبه خطاب به ۱۲ باشگاه اروپایی که قصد تشکیل یک لیگ مجزا (سوپر لیگ) را دارند گفت آنها نمی‌توانند تنها بخشی از ساختار کنونی فوتبال را بپذیرند و بخش دیگری از آن را نفی کنند. او همچنین این ۱۲ باشگاه را تهدید کرد مسئول پیامدهای رفتارشان خواهند بود.

رئال مادرید، بارسلونا، منچستر یونایتد، لیورپول و یوونتوس بخشی از باشگاه‌هایی هستند که قصد دارند لیگی مجزا را برگزار کنند؛ اما فیفا و یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) آنها را به حذف شدن از رقابت‌های داخلی و بین‌المللی تهدید کرده است. لیگ‌های داخلی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مخالفت صریح خود را با این اقدام اعلام کرده اند.

اینفانتینو در این خصوص به کنگره فیفا در سوئیس گفت: «اگر گروهی انتخاب کنند که مسیر خودشان را بروند، باید با پیامدهای انتخابشان هم زندگی کنند. آنها به‌وضوح مسئول انتخابشان هستند. این یعنی شما یا هستید یا نیستید. نمی‌توانید هم بخشی از ساختار باشید و هم نباشید. این وضعیت باید به وضوح شفاف شود.»

اظهارات اینفانتینو پس از آن مطرح می‌شود که باشگاه‌های عضو لیگ جدید (سوپر لیگ) روز دوشنبه خواستار مذاکره با فیفا و یوفا درباره طرحشان شدند.

اینفانتینو که پیشتر به عنوان دبیرکل یوفا نیز فعالیت می‌کرد ادامه داد: «ما فقط می‌توانیم به شدت با سوپر لیگ که همانند یک فروشگاه بسته است و از نهادهای کنونی نیز فاصله می‌گیرد مخالفت کنیم. ... امیدواریم همه چیز به حالت عادی بازگردد و حل و فصل شود، ولی همیشه با احترام و هم‌دلی و در کنار تأمین منافع فوتبال ملی، اروپایی و جهانی.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها