بیمارستان صحرایی مسیح دانشوری برای بیماران کرونایی راه‌اندازی شد

بیمارستان صحرایی مسیح دانشوری برای بیماران کرونایی راه‌اندازی شد
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 18:01

دکتر علی اکبر ولایتی از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرکز مسیح دانشوری به منظور ارائه خدمات حداکثری به بیماران کرونایی خبر داد.

العالم - ایران

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در مراسم راه اندازی بیمارستان صحرایی با حضور دکتر عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و جمعی از پزشکان و ‌متخصصان، ضمن قدردانی از کادر درمان و مبارزه و مقاومت دلسوزانه و خستگی ناپذیر آنان، با اشاره به خدمات این مرکز به بیماران کرونایی گفت: بیمارستان مسیح دانشوری از ابتدای همه گیری کرونا در کشور به عنوان قطب ارجاع مراکز بهداشتی و درمانی پذیرای بیماران حاد تنفسی بوده است.

وی افزود: متاسفانه با شروع موج چهارم کرونا در کشور و قرمز شدن وضعیت شهر تهران، ظرفیت تخت‌های بخش کرونای بیمارستان مسیح دانشوری تکمیل گردید و تخت خالی برای بستری شدن بیماران مبتلا به ویروس کرونا در اختیار نبوده است و لذا پس از مواجهه با این شرایط، به پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر گسترش خدمات کلینیکی به بیماران و در تعامل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، یک بیمارستان صحرایی با تجهیزات مرکز درمانی در محوطه بیمارستان مسیح دانشوری راه‌اندازی شده است که می تواند در ارائه خدمات حداکثری بسیار تاثیرگذار باشد.

ولایتی تصریح کرد: خوشبختانه پس از استقرار و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرکز، هم‌اکنون پذیرش بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا آغاز شده و امکان تزریق دارو، اکسیژن‌ درمانی و ارائه خدمات مورد نظر فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان مسیح دانشوری با تمام ظرفیت خدمات مورد نظر را ارائه می نماید، افزود: علاوه بر ایجاد کلینیک درمان سرپایی برای بیماران کرونایی که وضعیت حاد ندارند، با ایجاد بیمارستان صحرایی که مجهز به تخت برای بستری است و دارای شرایط مطلوب و استاندارد می باشد ارائه خدمات خواهد کرد.

ولایتی با بیان اینکه بیمارستان مسیح دانشوری مرکز ارجاع بیماران کرونایی از تمام کشور است، تصریح کرد: بیمارستان مسیح دانشوری علاوه بر ارائه خدمات به بیماران کرونایی در پیک چهارم به بیماران بخش پیوند نیز رسیدگی نموده و در سال جدید چهار پیوند قلب، یک پیوند ریه و یک پیوند کبد انجام داده است.

وی در پایان با تاکید بر این که برخی علاقه ندارند تا ایران بتواند ساخت واکسن کرونا را نهایی کند، گفت: ایران سابقه چند ده ساله واکسن سازی چه باکتریایی و چه ویروسی دارد و واکسن های باکتریایی همچون کزاز، دیفتری، سل، سیاه سرفه و ویروسی همچون هاری، آبله، سرخک و سرخجه را با کیفیت بسیار مطلوب ارائه تولید کرده است.

بنابر اعلام روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، در این مراسم معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم که در این مراسم حضور داشتند ضمن تشکر از همکاری بیمارستان مسیح دانشوری با این ستاد برای احداث‌ بیمارستان صحرایی در خصوص روند ‌پیشرفت واکسن کووبرکت تصریح کرد: در اوایل اردیبهشت ماه یک میلیون دوز واکسن تولید می‌شود که این مقدار تا تیره ماه به ظرفیت ۲۰ میلیون‌ خواهد رسید.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها