بازداشت شدگان بحرین را آزاد کنید/ زندانیان ساختمان 12 و 13 درخطرند

بازداشت شدگان بحرین را آزاد کنید/ زندانیان ساختمان 12 و 13 درخطرند
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 20:47

هشتگ های "زندانیان بحرین را آزاد کنید"، "زندانیان ساختمان 12 و 13 در خطرند" همچنان در بحرین ترند هستند؛ این کشور سیاست سرکوب شهروندان و بویژه علیه بازداشت شدگان و زندانیان "ابراز عقیده را اعمال می کند.

العالم ـ بحرین

شهروندان بحرینی در زیر این هشتگ ها از مشکلات خویشاوندان و فرزندان خود در زندانهای بحرینی و نیز رنج و سختی جدایی از عزیزان خود و شرایط دشوار در زندانها همزمان با شیوع ویروس کرونا و شکنجه زندانیان سخن گفتند.

در دو روز گذشته خبرهایی مبنی بر حمله مقامات مسئول زندان جو به زندانیان سیاسی و شکنجه آنها بویژه در ساختمان های 12 و 13 فقط به خاطر اعتراض زندانیان به اوضاع وخیم زندان ها منتشر شد. جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که بازداشت شدگان در زندان جو پس از اعتراض به اوضاع نابسامان زندان ها مورد تعدی و شکنجه قرار گرفتند. جمعیت وفاق خواستار آن شد تا به یک کمیته بین المللی مستقل و بی طرف اجازه داده شود تا در این تجاوزات تحقیق کند.

نیروهای امنیتی روز شنبه 17 آوریل 2021 به بازداشت شدگان در ساختمان های 12 و 13 در زندان جو حمله کردند و برخی اخبار نگران کننده از استفاده از خشونت علیه زندانیان منتشر شد. این امر به تحصن خانواده های برخی زندانیان منجر شد. آنها خواستار کسب اطلاع و اطمینان از وضعیت فرزندانشان شدند.

کاربران شبکه های اجتماعی اما به این حادثه به صورت گسترده واکنش نشان دادند.

حساب رسمی Bahrain Human Rights توییت کرد: تحت شعار "زندانیان بحرین را آزاد کنید" و "بحرین شایستگی اش را دارد"، تحصن ها روز گذشته در شهرها و روستاهای مختلف بحرین برای آزادی زندانیان ادامه داشت. مرکز حقوق بشر بحرین برپایی 18 تحصن را رصد کرد.

حساب "مرآة البحرين" نیز به نقل از جمعیت الوفاق توییت کرد: تعداد زندانیان مبتلا به کرونا تا این لحظه به 99 نفر رسید.

"مرآة البحرين" در توییت دیگری نوشت: سید احمد وداعی فعال حقوق بشر گفت که سید علوی وداعی در این حمله به صورت وحشیانه ای در معرض شکنجه قرار گرفت. نیروهای امنیتی بارها او را بلند کرده و بر زمین می کوبیدند.

کاربری به نام "السیده" توییت کرد: ما نگران وضعیت سلامت احمد میرزا هستیم. او به بیماری کم خونی سلول های داسی شکل مبتلاست و ما ده روز است که از او بی خبر هستیم. چگونه باید از وضعیت او اطمینان یابیم.

"Hamood_madn" نوشت: ما ترس و نگرانی شدید خود از قطع ارتباط ناگهانی با زندانیان ساختمان های 12 و 13 را اعلام می کنیم. الان حدود 11 روز است که از آنها اطلاعی نداریم. آنها از ساده ترین حقوق خود محرومند.

پربیننده ترین خبرها