فرمانده آمریکایی: پهپادهای ایران برتری کامل هوایی را از ما گرفتند/ تهران برای اولین بار از زمان جنگ شبه جزیره کره، برتری هوایی آمریکا را از بین برد

چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400
08:31
فرمانده آمریکایی: پهپادهای ایران برتری کامل هوایی را از ما گرفتند/ تهران برای اولین بار از زمان جنگ شبه جزیره کره، برتری هوایی آمریکا را از بین برد فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اذعان کرد که ایران با استفاده از انواع پهپادهای رزمی و شناسایی، برتری هوایی آمریکا در منطقه را به چالش کشیده است.

العالم ـ آمریکا

اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ گزارش داد که ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ستاد مرکزی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام)، روز سه‌ شنبه در جلسه استماع کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به از دست رفتن برتری هوایی ارتش آمریکا در برابر ایران اعتراف کرد.

ژنرال مکنزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا برتری هوایی خود را در خاورمیانه از دست داده است، گفت: استفاده گسترده ایران از پهپادهای کوچک و متوسط برای عملیات ‌های شناسایی و هجومی بدین معناست که برای اولین بار از زمان جنگ شبه‌ جزیره کره [اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی] ما بدون برتری کامل هوایی، عملیات انجام می‌دهیم.

0% ...

آخرین اخبار

موضوعات محوری مرحله اولیه تفاهمات ایران و آمریکا از نگاه پژوهشگر عرب


بقائی: صلح واقعی در غرب آسیا تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود


از هشدار تا خیزش .. یمن آماده خروش برای آزادی می شود+فیلم


سپر دفاعی پاکستان برای پزشکیان و هیات همراه +فیلم


جایگاه محوری لبنان در مذاکرات ایران و آمریکا و نگرانی‌های رژیم صهیونیستی!


سربازان آمریکایی: پنتاگون شدت تلفات جنگ با ایران را پنهان کرده است


گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی


توسعه همکاری‌های ایران و هند در حوزه انرژی بررسی شد


قدردانی پزشکیان از میانجیگری های پاکستان


صنعا برای نبرد «شکستن محاصره» آماده می‌شود


پربیننده ترین خبرها