تل آویو به دنبال مانع تراشی در اجرای برجام؛ واکنش واشنگتن چه‌خواهد بود؟!

تل آویو به دنبال مانع تراشی در اجرای برجام؛ واکنش واشنگتن چه‌خواهد بود؟!
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 - 18:36

رژیم صهیونیستی در لحظات آخر با  اختلاف افکنی و مانع تراشی در صدد جلوگیری از هرگونه توافقی است که مذاکرات هسته ای را به نفع ایران پایان دهد.

العالم درگوشی

رژیم صهیونیستی که به شدت با توافق کشورهای غربی با ایران مخالف است به دنبال پیشرفت مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته ای از اعزام هیاتی متشکل از سه مسئول بلند پایه ژنرال اویو کوخافی رئیس ستاد ارتش رژیم، یوسی کوهین؛ رئیس موساد و مئیر بن شبات؛ رئیس امنیت ملی رژیم به واشنگتن در ابتدای هفته آتی برای مذاکره با مقامات بلند پایه دولت آمریکا سخن می گوید.

رژیم صهیونیستی درست زمان هشدار واشنگتن به تل آویو نسبت به مداخله در مسائل آمریکا درباره مذاکرات هسته ای وین دست به اقدام جدید خود زد.

پایگاه اکسیوس نیز اعلام کرد تل آویو درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته ای نگران بوده و در صدد قانع کردن جو بایدن برای کاهش ندادن فشارها بر ایران است.

به گفته این پایگاه، موساد در جلسه هیئت دولت در مورد وضعیت برنامه هسته ای ایران توضیحاتی ارائه داد. مقامات اطلاعاتی نظامی نیز همچنین در این نشست اقدامات ایران در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده و مذاکرات وین را ارزیابی کردند.

پرونده هسته ای ایران مرحله حساسی را پشت سر می گذارد و تهران معتقد است پیش از دست یافتن بر توافق نهایی باید مسائل اصلی و مشخصی تعیین شود.

از سوی دیگر محافل مختلف رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز اعلام کردند آمریکا بار دیگر با ایران درباره مساله هسته ای به توافق می رسد و این مساله خطرات گوناگونی برای تل آویو دارد.

تحلیلگران اسرائیلی با اشاره به مثبت بودن فضای مذاکرات وین برای تهران می گویند برخی مسائل به نفع اسرائیل نیست و لغو تحریم های ایران می تواند این کشور را به مشوق های مالی بسیار گسترده ای وصل کند و بدین ترتیب اسرائیل کشورهای خلیج فارسی را که انتظار می رود درخصوص مسائل منطقه با ایران به توافق برسند را از دست خواهد داد.

رسانه های اسرائیل تاکید کردند نشست نتانیاهو با وزرای خود برای بررسی این موضوع به دلیل تغییر اعضای کابینه برای ملاحظات سیاسی خود،جلسه ای بی محتوا و بی فایده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها