گزارش القدس العربی از انفجار نزدیک تاسیسات اتمی دیمونا/ آیا دست ایران و سوریه درکار است؟

گزارش القدس العربی از انفجار نزدیک تاسیسات اتمی دیمونا/ آیا دست ایران و سوریه درکار است؟
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1400 - 08:53

خبرهای منتشر شده از سوی رسانه ها در حالی از انفجار مهیب بامداد امروز (پنجشنبه) در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا رژیم صهیونیستی در نقب حکایت دارد است، که ارتش این رژیم اعلام کرده یک فروند موشک زمین به هوا در جنوب فلسطین اشغالی منفجر شده و به دنبال اصابت این موشک، آژیر خطر در منطقه نزدیک تأسیسات هسته ای سری دیمونا به صدا درآمده است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری نشریه القدس العربی که در لندن منتشر می شود، در باره انفجار مهیب بامداد امروز (پنجشنبه) در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا رژیم صهیونیستی در نقب، خاطرنشان کرد که در گزارشهای رژیم صهیونیستی هیچ اشاره ای به خسارات و تلفات ناشی از این انفجار نشده است.

بنابر گزارش پایگاه خبری این نشریه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پاسخ به این حمله، تعدادی از سکوهای موشکی در سوریه را هدف قرار داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته که یک فروند موشک سوریه به سمت جنگنده های این رژیم – در حین تجاوز به حریم هوایی سوریه – شلیک شده اما این موشک از هدف رد شده و به منطقه دیمونا اصابت کرده است.

به گفته وی، این موشک سوری از نوع اس. ای – 5 و یکی از چندین موشکی بوده است که به سمت جنگنده های اسرائیلی شلیک شده است. این موشک به 30 کیلومتری تأسیسات دیمونا اصابت کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار رویترز گفته که در فاصله 90 کیلومتری شمال دیمونا صدای انفجاری را شنیده است و دقایقی بعد ارتش رژیم صهیونیستی توییتی با مضمون به صدا درآمدن آژیر خطر منتشر کرده است.

القدس العربی در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرده که رسانه های اسراییلی از جند هفته پیش پیوسته از تقویت استحکامات دفاعی و پدافند هوایی اطراف تأسیسات هسته ای دیمونا و بندر ایلات در دریای سرخ برای مقابله با حملات احتمالی با موشک های دوربرد یا پهپادهای نیروهای یمنی سخن گفته بوده بودند.

القدس العربی درادامه گزارش خود با اشاره تلویحی به احتمال پاسخ ایران به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی آورده است، این روزها تنش بین رژیم صهیونیستی و ایران بر سر برنامه هسته ای تهران و افزایش عملیات های خرابکاری از سوی رژیم صهیونیستی شدت گرفته است و دو طرف همدیگر را متهم می کنند.

رسانه های رسمی عربستان نیز به نقل از ائتلاف سعودی در یمن ادعا کرده اند که صبح امروز یک فروند پهپاد متعلق نیروهای انصار الله – همپیانان ایران – را در مسیر حمله به شهر خمیس مشیط در جنوب عربستان رهگیری کرده است.

در همین حال خبرگزاری سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق خبر داده و اعلام کرد که در این حمله 4 تن از نظامیان سوری مجروح شده اند.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع آگاه نظامی نوشت" حدود ساعت 1.38 دقیقه صبح امروز (پنجشنبه) رژیم صهیونیستی چندین موشک از ارتفاعات اشغال شده جولان به مناطق اطراف دمشق شلیک کرد که تعدادی از آنها رهگیری و منهدم شدند. در این حمله 4 تن از سربازان سوری مجروح شده و خسارت های مادی اندکی به بار امد."

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای ادعا کرده است که این حمله پس از رصد شلیک یک فروند موشک زمین به هوا از خاک سوریه و اصابت آن به منطقه نقب صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها