انفجار نطنز، حمله موشکی به دیمونا؛ وقتی وعده الهی محقق می شود ...

انفجار نطنز، حمله موشکی به دیمونا؛ وقتی وعده الهی محقق می شود ...
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1400 - 12:20

می گویند ارتش رژیم صهیونیستی و رادیوی آن از اصابت یک فروند موشک زمین به هوا به منطقه نزدیک تأسیسات هسته ای دیمونا خبر داده اند؛ دیگر رسانه های این رژیم هم گفته اند که سامانه پدافند هوایی این رژیم در اطراف دیمونا هفته هاست که از بیم حملات انتقام جویانه ایران در پاسخ به حمله این رژیم به تأسیسات هسته ای نطنز، به حالت آماده باش کامل در آمده اند.

العالم - در گوشی

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که یک فروند موشک زمین به هوا به منطقه نزدیک تأسیسات هسته ای دیمونا اصابت کرده است. همچنین تأکید کرده است این موشک از خاک سویه شلیک شده است. این در حالی است که رسانه های این رژیم گفته اند این حمله پس از حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته ای نطنز و در اوج تنش بین تهران و تل آویو صورت گرفته است.

رسانه های غربی از جمله آمریکایی هم داستان رژیم صهیونیستی را تأیید کرده اند از جمله روزنامه واشنگتن پست به احتمال دخالت ایران در " حادثه انفجار نزدیک تأسیسات هسته ای اسرائیل" اشاره کرده است در حالی که آسوشیتدپرس می نویسد" نیروهای نیابتی ایران در سوریه پیش از این تهدید کرده بودند که انتقام حمله به تأسیسات هسته ای نطنز را خواهند گرفت". "میدل ایست" هم گفت: "نتانیاهو با اعتراف ضمنی به حمله به تأسیسات هسته ای نطنز، ایران را به انتقام واداشت".

شایان ذکر است که رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله سید علی خامنه ای هم اعلام کرده بودند که "از این به بعد امنیت اسرائیل روز به روز متزلزل تر خواهد شد". ایشان همچنین گفته اند " برخلاف آرزوی احمقانه‌ی اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر می پروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است."

ما به عنوان مسلمانان در سراسر جهان به این قبیل مفاهیم اعتقادی برخاسته از عمق اقتدار اسلامی و مفاهیم قرآنی ایمان راسخ داریم؛ این مفاهیم برخاسته از ایمان به عدالت خداوند و قوانین الهی است که به همه مسلمانان وعده داده است که این غده سرطانی در نهایت نابود خواهد شد .. و امروز به یاری خدا به وعده ای که هزار و چهارصد سال پیش در سپیده دم اسلام، رسول اکرم (ص) نویدش را داده بود، نزدیک شده ایم.

در حالی که رژیم صهیونیستی پدافند هوایی خود را به حال آماده باش کامل درآورده و نظامیان ذخیره خود را به خدمت فراخوانده است، رسانه های این رژیم هم تأکید کرده اند که از هفته ها پیش، پدافند هوایی اطراف دیمونا از بیم عملیات انتقام جویانه ایران به حال آماده باش کامل درآمده اند. رسانه های این رژیم اذعان کرده اند که پس از حمله "اسرائیل" به تأسیسات هسته ای نطنز، تهران تهدید کرده بود که انتقام می گیرد.

شکست های میدانی و سیاسی

شکست ها و ناکامی های رژیم صهیونیستی به شکست میدانی و امنیتی فجیع در رهگیری یک موشک –به رغم برخورداری از جدیدترین و مدرن ترین سامانه های دفاعی ساخت آمریکا موسوم به گنبد آهنین – منحصر نمی شود. بلکه این رژیم در سطوح سیاست داخلی هم شکست خورده است؛ ناکامی سیاسی این رژیم در داخل به موضوع انتخابات اخیر آن – و اینکه نتانیاهو به عنوان نخست وزیر برکنار شود یا ادامه دهد - مربوط می شود. این شکست پرده از حجم بحران در سیاست داخلی این رژیم برمی دارد؛ این انتخابات چهارمین انتخاباتی که در راستاس کشمکش بین نیروهای جناح راست رژیم و دیگر نیروهای جناح چپ و چپ میانه است که سالها در صحنه سیاست این رژیم در انزوا بودند.

در این انتخابات گروه های حاضر در صحنه انتخابات هم وضعیتی بهتر از شخص نتانیاهو - که با مشکلات فراوان ناشی از فساد دست و پنجه نرم می کند – ندارند. این گروه ها هیچ نقطه اشتراکی جز مخالفت با نتانیاهو – که از تشکیل کابینه واحد درمانده است – ندارند.

خبرهایی که از داخل رژیم صهیونیستی می رسد حکایت از این دارند که صهیونیسم مذهبی (متشکل از هواداران جنایت کشتار حرم ابراهیمی در الخلیل در دهه نود) اولین و مهمترین متحدان نتانیاهو برای تشکیل کابینه هستند. این گروه ده سال است که از حضور در پارلمان این رژیم محرومند؛ سالها پیش قانونی به تصویب رسید که گروه "کاحانا" را از حضور در انتخابات منع کرد. اما اکنون وضعیت سیاسی این رژیم به گونه ای شده است که یک گروه فاشیست که هوادارانی جز شهرک نشینان فاشیست ندارد، وارد صحنه می شود در حالی که محافل سیاسی این رژیم اجازه نمی داد که صهیونیسم مذهبی بخشی از نظام سیاسی این رژیم باشد در این حالی است که این گروه اکنون 6 کرسی در پارلمان دارد و می تواند این رژیم را به سمت درگیری و بحران های داخلی شدید سوق دهد.

چالش مقاومت فلسطین

حسان علیان، کارشناس مسائل جنگ عرب و صهیونیسم درباره چالش فلسطین برای رژیم صهیونیستی می گوید که موشکی که در 23 مارس گذشته از غزه به عمق سرزمین اشغالی شلیک شد ثابت کرد که نتیجه انتخابات هر چه باشد، همه ملت فلسطین فقط مقاومت را قبول دارند و این رژیم را اشغالگر می دانند.

ملت فلسطین به دنبال احقاق حقوق از دست رفته خود در سطح بین الملل است و اهمیتی به انتخابات صوری و شکست خورده اسرائیلی نمی دهد؛ شاید این انتخابات به دور پنجم و ششم و هفتم هم بکشد اما هیچ نتیجه ای برای این رژیم نخواهد داشت و کمکی به نجات کابینه فرسوده آن نمی کند.

  • السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها