پیروزی انتفاضه قدس و گسترش آن به تمام سرزمین های اشغالی

پیروزی انتفاضه قدس و گسترش آن به تمام سرزمین های اشغالی
سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 - 21:57

برخی سیاستمدارن فلسطینی بر ضرورت تعمیم دادن انتفاضه قدس در سراسر سرزمین های اشغالی برای اoراج اشغالگران از فلسطین تاکید کرده و گفتند پیروزی جوانان قدس ، فایده مقاومت را ثابت کرد.

العالم - نظرکده

برخی مسئولان جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کردند امکان دارد تبدیل انتفاضه قدس به انتفاضه ای گسترده در همه سرزمین های اشغالی فلسطین و اخراج اشغالگران از فلسطین مانند غزه تکرار شود همانگونه که اشغالگران از جنوب لبنان رانده شدند امکان دارد از کرانه باختری و قدس نیز بیرون رانده شوند.

مسئولان جهاد اسلامی بر ضرورت تبدیل انتفاضه قدس به راهبری عملی تاکید و از رهبران سیاسی فلسطین خواهان همراهی با اهالی قدس و ملت فلسطین برای بهره برداری این موهبت مقاومت شدند نه طرح هایی که موجب تضعیف موضع فلسطین می شود.

برخی رهبران جنبش حماس نیز تاکید کردند انتفاضه قدس ثابت کرده دشمن فقط زبان زور و مقابله و پایداری و استقامت را می فهمد.

رهبران جنبش حماس افزودند: اشغالگران از مدتها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی درست مانند مسجد ابراهیم در الخلیل برنامه ریزی می کردند ازاینرو در با همه امکانات و توان خود و با حمایت پلیس اسرائیل در همه شرایط در صدد ورود به مسجدالاقصی هستند.اما جوانان نگهبان مسجدالاقصی این بار توانستند در برابرشان بایستند.

صهیونیست ها این بار سنگرهایی اطراف باب العامود گذاشتند تا زمانهایی عبادتگاهی برای یهودیان باشد و اگر مردم سکوت کردند و ساکنان قدس بدان اعتراض نکنند آغاز تقسیم مکانی مسجدالاقصی باشد آنگونه که شهرکنشینان آروزی آن را دارند و همه این اقدامات مقدمه ای برای تخریب مسجدالاقصی و احداث هیکل ادعایی باشد.

برخی رهبران جنبش حماس افزودند حمایت گروههای فلسطینی از انتفاضه قدس ،پیام های مهمی برای اشغالگران داشت که آن را دریافت کردند زیرا ساکنان غزه نمی توانند در برابر حوادثی قدس سکوت کنند.

رهبران جنبش حماس افزودند رژیم صهیونیستی نمی خواهد وارد جنگ گسترده ای با غزه بوشد به ویژه که مقاومت اعلام کرد سیاستش بمباران دربرابر بمباران است از اینرو نتانیاهو و اشغالگران باید بدانند غزه در برابر تجاوز فلسطینیان سکوت نخواهد کرد.

مسئولان جنبش جهاد اسلامی معتقدند نتانیاهو می داند در درگیری با غزه رژیم صهیونیستی به شدت بازنده خواهد شد .

رهبران حماس افزودند:رژیم صهیونیستی از انتخابات فلسطین بیمناک بوده و با اجرای آن در قدس مخالف است زیرا اشغالگران توانستند فلسطین را به بخش هایی تقسیم کردند و انتخابات با این تجریه و تقسیم بندی در تضاد بوده و موجب یکپارچگی فلسطینیان می شود.

برخی مقامات جنبش جهاد اسلامی نیز بعید دانستند نتانیاهو با برگزاری انتخابات در قدس موافقت کند و این یعنی حضور فلسطینیان در قدس و نتانیاهو نمی خواهد این موضوع را به رسمیت بشناسد.

پربیننده ترین خبرها