احضار دیپلمات‌های ۴ کشور اروپایی به وزارت خارجه روسیه

احضار دیپلمات‌های ۴ کشور اروپایی به وزارت خارجه روسیه
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 14:32

وزارت خارجه روسیه برای ابلاغ رسمی اعتراض و همچنین پاسخ مسکو به اخراج دیپلمات‌های خود از کشورهای اسلواکی، لیتوانی، استونی و لتونی، سفیران و نمایندگان آنها را احضار کرد.

العالم _ اروپا

رسانه‌های روسی از احضار سفیران کشورهای اسلواکی، لیتوانی، استونی و لتونی در مسکو به وزارت خارجه روسیه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»،‌ وزارت خارجه روسیه برای ابلاغ رسمی اعتراض و همچنین پاسخ مسکو به اخراج دیپلمات‌های خود از این کشورها، سفیران آنها را احضار کرد.

طی روزهای اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

روز دوشنبه نیز دولت رومانی در اقدامی شیطنت‌آمیز، معاون وابسته نظامی در سفارتخانه روسیه را «عنصر نامطلوب» معرفی کرده و از او خواست که این کشور را ترک کند. (جزئیات بیشتر)

با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تنش‌های اخیر با روسیه را کشورهای غربی آغاز کردند، از آنها خواست که آرام باشند و تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره هرگونه اقدامات تنش‌زای بیشتر توسط کشورهای اروپایی علیه دیپلمات‌های مسکو، گفته بود در صورت برداشتن گام‌های جدید توسط آنها، مسکو نیز تلافی می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها