درخواست بایدن از رام‌الله برای قطع حمایت مالی از عملیات‌کنندگان فلسطینی

درخواست بایدن از رام‌الله برای قطع حمایت مالی از عملیات‌کنندگان فلسطینی
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 10:58

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند دولت آمریکا برقراری مجدد کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را به قطع حمایت‌های مالی رام‌الله از عملیات‌کنندگان فلسطینی و خانواده‌های آنها مشروط کرد.

العالم - آمریکا

در حالی که دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» از زمان روی کارآمدن مدعی از سرگیری حمایت‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین بود، اما اکنون منابع رسانه‌ای از مشروط شدن این حمایت‌ها خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «عاروتص شوع» امروز (جمعه) گزارش داد یک هیأت آمریکایی قرار است در نیمه ماه میلادی می به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان دیدار کند.

بر این اساس، اعضای این هیأت را «هادی عمرو» قائم‌مقام دستیار وزیر خارجه آمریکا برای امور اسرائیل و فلسطین، «باربارا لیف» سفیر سابق آمریکا در امارات عربی متحده و «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

به نوشته عاروتص شوع، مقام‌های آمریکایی در سفر به رام‌الله قصد دارند از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان بخواهند که پرداخت کمک‌های مالی به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و خانواده‌های آنها را قطع کنند.

طبق این گزارش، هیأت آمریکایی پذیرش این موضوع از سوی تشکیلات خودگردان را شرط برقراری مجدد حمایت‌های مالی واشنگتن از فلسطینی‌ها، شامل ارائه کمک به سازمان «آنروا»، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و همچنین بازگشایی دفتر جنبش «ساف» در واشنگتن اعلام می‌کند.

این وبگاه صهیونیستی همچنین نوشت که دولت آمریکا معتقد است چنین اقداماتی می‌تواند منجر به از سرگیری مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی بر مبنای راهکار دو دولتی شود.

این در حالی است که پیش از این وبگاه «آکسیوس» به نقل از وزارت خارجه آمریکا، از لغو دستور ترامپ برای قطع حمایت‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده بود.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به بهانه عملیات‌های فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها، کمک‌های مالی سالانه ۲۳۵ میلیون دلاری برای فلسطینیان از جمله ۱۵۰ میلیون دلار کمک به حساب آژانس کاریابی و کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی در سازمان ملل (آنروا) را قطع کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها