نشانه‌های رویارویی و انتفاضه جدید در قدس اشغالی

نشانه‌های رویارویی و انتفاضه جدید در قدس اشغالی
شنبه 11 ارديبهشت 1400 - 13:52

کاربران در شبکه‌های اجتماعی ضمن حمایت از هشتگ‌های #انتفاضه قدس، "قدس برمی‌خیزد و #قدس پیروز می‌شود، بر ضرورت رویارویی با رژیم اشغالگر تأکید کردند.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران نوشتند، اسرائیل از تاریخ خود با ملت فلسطین و انتفاضه‌های این ملت، از جمله انتفاضه سنگ در اواخر دهه 80 و انتفاضه الاقصی در سال 2000 درس عبرت نگرفته است.

کاربران تأکید کردند، شکنجه بی‌وقفه و هدفمند فلسطینیان انتفاضه سوم را رقم خواهد زد و دولت "بنیامین نتانیاهو" را در بحرانی شدید قرار می‌دهد که هزینه آن گزاف خواهد بود.

کاربران توییتر تصاویر و ویدیوهایی از حمله پلیس رژیم اشغالگر با گاز اشک‌آور به جوانان فلسطینی در منطقه "باب العامود" در قدس اشغالی و بازداشت شماری از آنها منتشر کرده‌اند.

کاربران اقدام نیروهای اسرائیلی مبنی بر جلوگیری از ورود فلسطینیان به شهر قدس از طریق گذرگاه "قلندیا" جهت اقامه نماز در ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

برخی کاربران خواستار آن شده‌اند در اعتراض به تصمیم تل‌آویو مبنی بر ممنوعیت برگزاری انتخابات در این شهر اشغالی، با این رژیم اشغالگر مقابله شود.

این کاربران خاطرنشان کردند، نیروهای اسرائیلی بار دیگر موانعی آهنین در میدان "باب العامود" در قدس اشغالی نصب کرده‌اند.

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان بود.

در درگیری شدید پنجشنبه شب نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست با جوانان فلسطینی در قدس اشغالی 105 فلسطینی زخمی شدند.

بامداد روز جمعه هم چندین راکت از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد و رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت و نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی خود قرار داد.

پربیننده ترین خبرها