بازی با آتش؛ در سرزمین های اشغالی چه خبر است؟/از حمله موشکی به تاسیسات اتمی دیمونا تا انفجار مهیب و آتش سوزی در پالایشگاه

شنبه 11 ارديبهشت 1400 - 15:06

رژیم اشغالگر اسرائیل از چند ماه پیش به طور مستمر ، صحنه تحولاتی قابل ملاحظه است که به دستور مسئولان به دلایلی از سوی رسانه ها سانسور شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از حملات به کشتی های اسرائیلی از سوی منابع ناشناس ، این حوادث به داخل اراضی اشغالی کشیده شد و این تاکیدی بر بی ثباتی امنیتی در داخل اراضی اشغالی است.

در 25 فوریه گذشته ، کشتی اسرائیلی " ام وی هلیوس رای" که از عربستان عازم سنگاپور بود، درخلیج عمان درمعرض انفجار قرار گرفت که بر اثر آن دو طرف کشتی، دچار شکاف شد.

در 13 آوریل گذشته، این حادثه برای یک کشتی اسرائیلی دیگر به نام "هایبرن" درمقابل سواحل امارات و نزدیک الفجیره در خلیج فارس اتفاق افتاد.

ویژگی مشترک این حوادث این بود که تلفات انسانی نداشت و فقط خسارت مالی برجای گذاشت و رژیم اسرائیل بدون ارائه مدارک و شواهد، ایران را به دست داشتن دراین حوادث متهم کرد.

در21 ماه گذشته، انفجاری شدید در یک کارخانه اسرائیلی ساخت سلاح های پیشرفته وابسته به شرکت تومبر نزدیک قدس اشغالی روی داد.

به گزارش پایگاه روزنامه "هاآرتص" مقامات اسرائیلی گفتند که این انفجار در نتیجه آزمایش های معمول روی داده و مقامات، این حادثه را سانسور رسانه ای کردند و جزئیات آن اعلام نشد.

روز پس ازآن ، اتفاق مهم دیگری افتاد و یک موشک به فاصله 30 کیلومتری نیروگاه هسته ای دیمونا در منطقه النقب شلیک شد و جزئیات آن اعلام نشد.

مقامات رژیم اشغالگر این حادثه را نیز به طور کامل سانسور رسانه ای کردند.

بامداد روز جمعه، براثر فرو ریختن یک سکو درجریان مراسم یهودیان در منطقه الجرمق در الجلیل اشغالی، 45 شهرک نشین اسرائیلی کشته و بیش از 150 نفر زخمی شدند. تحقیقات درباره جزئیات این حادثه ادامه دارد.

درهمان روز، آتش سوزی گسترده در داخل پالایشگاه نفتی " پی زد ان" در شهر حیفا در شمال اراضی اشغالی فلسطین روی داد و عده زیادی از نیروهای آتش نشانی خود را به محل آتش سوزی رساندند، بدون اینکه علل حادثه اعلام شود.

پربیننده ترین خبرها