پیشنهاد ایجاد پارک دوستی با اسراییل در باکو/ آیا جمهوری آذربایجان بسوی گشایش سفارت در رژیم صهیونیستی پیش می رود

پیشنهاد ایجاد پارک دوستی با اسراییل در باکو/ آیا جمهوری آذربایجان بسوی گشایش سفارت در رژیم صهیونیستی پیش می رود
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 10:30

یک نماینده ترکیه گرا در مجلس جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد پارک دوستی اسراییل ، ترکیه و پاکستان در باکو ایجاد شود. 

العالم ـ آسیا
به گزارش ینی مساوات، فاضل غضنفراوغلو مصطفی نماینده ترکیه گرا در مجلس جمهوری آذربایجان، با محتمل دانستن شروع مجدد جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: « در جنگ 44 روزه مشخص شد که چهار دولت در مقیاس بزرگتری به جمهوری آذربایجان کمک کرده اند. ترکیه، اسراییل و پاکستان! بعضا در رسانه های اجتماعی رویکردهای به ناحق علیه این دولت ها مشاهده می شود. ما باید از این جلوگیری کنیم. پیشنهاد می کنم به یکی از پارک های بزرگ باکو نام پارک دوستی ترکیه ، اسراییل و پاکستان داده شود و پرچم های آنها در این پارک نصب شود. »
فاضل مصطفی همچنین پیشنهاد کرد برای نوری پاشا، فرمانده قشون متجاوز اعزامی عثمانی به باکو در سال 1918 ، در باکو مجسمه نصب شود!

همچنین ینی مساوات در مطلبی تحت عنوان " روز گشایش سفارت آذربایجان در اسراییل دور نیست»، نوشت: « آذربایجان در اسراییل که حمایت خود را در جنگ 44 روزه از آذربایجان دریغ نکرد، سفارت ندارد. این مساله بارها بیان شده و عامل و مشکل اصلی در این مورد نیز عامل ایران بیان شده است. »
ینی مساوات افزوده است: « باید شفاف بیان کرد که باکو با اطمینان در این باره که تهران حساسیت نشان خواهد داد، برای گشایش سفارتمان در اسراییل اقدام نکرده است. اما، آذربایجان پس از جنگ قره باغ ، در حال ایجاد واقعیتی جدید است! و زمان گشایش سفارت در تل آویو فرارسیده است. نه تنها زمانش رسیده، بلکه خیلی هم دیر شده است.

این رسانه خاطرنشان کرده، گرچه آذربایجان در گشایش سفارت در اسراییل تاخیر کرده است، قصد دارد طی سال 2021 نمایندگی های تجاری و گردشگری در اسراییل که دارای موقعیت دیپلماتیک هستند، دایر کند. در این باره، بخش مطبوعاتی وزارت خارجه اسراییل گزارش داده است. »
عاصم ملازاده، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان و رییس حزب اصلاحات دموکراتیک، گشایش نمایندگی های تجاری و گردشگری با رژیم صهیونیستی را مثبتی ارزیابی و ابراز امیدواری کرده که سفارت نیز گشوده شود.

پربیننده ترین خبرها