اجلاس بین‌المللی قدس شریف؛

زیاد النخاله: ملت فلسطین در قدس توان خود برای مقابله با اشغالگران را ثابت کرده است

زیاد النخاله: ملت فلسطین در قدس توان خود برای مقابله با اشغالگران را ثابت کرده است
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 18:26

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: ملت فلسطین در قدس توان و قدرت خود برای مقابله با اشغالگران و مقاومت و پایداری در این شهر را ثابت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«زیاد نخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس گفت: امت اسلام امروز روز قدس را جشن می‌گیرند که روز زنده کردن امیدها و آرزوهاست.

وی تاکید کرد: ما در روز قدس بر قداست مکانی که با دین ما مرتبط است، تاکید می‌کنیم چرا که قدس یکی از سه ضلع مثلث وحی است که دو ضلع دیگر آن مکه مکرمه و مدینه منوره است.

این مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: رژیم اشغالگر شبانه روز برای از بین بردن موجودیت ملت فلسطین از قدس با آواره کردن مردم آنجا از زمین‌ها و خانه‌هایشان تلاش می‌کند.

نخاله تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌های دشمن، ملت فلسطین بیش از یک قرن است که در برابر آن مقاومت کرده است و روز به روز توانایی خود را در پایداری و ثبات در سرزمین خود و اقتدار مقاومت خود ثابت می‌کند.

وی افزود: نیروهای مقاومت در منطقه بخیل نبوده و در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن با مال و سلاح از هیچ حمایتی حتی حمایت سیاسی و معنوی دریغ نکردند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: محور مقاومت رشد کرده و گسترش یافته و موازنه‌های قدرت را که به نفع دشمن بود، کاملا تغییر داد و غزه هم در رویارویی با پروژه صهیونیستی روی مقاومت هزار بار حساب کرده است و قدس هم با مقاومت در برابر اسرائیل می‌تواند، بایستد.

نخاله به محافظان قدس درود فرستاد و گفت: آنها نمونه زنده کسانی هستند که برای دفاع از آزادی مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که قاتل‌ها، مسجد الاقصی را آلوده کنند.

وی تاکید کرد: ما به دشمن و سران آن می‌گوییم ملت فلسطین در این سرزمین باقی خواهد ماند و از آن دفاع خواهد کرد و با هر آنچه در اختیار دارد از آن محافظت خواهد کرد و شما دیر یا زود خواهید رفت.

پربیننده ترین خبرها