ساکنان منطقه شیخ جراح: فقط جنازه‌مان را می توانند از اینجا بیرون کنند

ساکنان منطقه شیخ جراح: فقط جنازه‌مان را می توانند از اینجا بیرون کنند
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1400 - 11:44

منطقه شیخ جراح شهر قدس اشغالی به دنبال تصمیم تخلیه منازل اهالی بیت المقدس شاهد تدابیر شدید امنیتی بود و مقامات امنیتی با آب پاش افراد را متفرق و برجوانان حمله و دهها نفر را بازداشت کردند.

العالم - فلسطين

منطقه شیخ جراح یکی از مناطق قدیمی قدس و در مرکز واقع شده و هم اکنون شاهد تدابیر امنیتی شدید و درگیریهای پراکنده از سوی اهالی بیت المقدس و ساکنانی است که به اخراج از منازلشان به نفع شهرک نشینان و به بهانه قانون املاک افراد غائب واینکه مالکیت این زمینهایی که منازل در ان ساخته شده به شهرک نشینان تعلق دارد،تهدید شده اند.

اشرف الاعور یکی از رهبران جنبش فتح در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت:این روزها وضعیت متفاوت است اهالی بیت المقدس تصمیم جدی گرفته اند و در برابر تسلط بر این خانه ها مقاومت خواهیم کرد زیرا این مهاجرتی اجباری است.

فلسطینیان زمینه های مختلفی با تصمیم اشغالگران مبنی بر تخریب منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی و آواره شدن 50 خانواده توسط گروههای شهرک سازی با همدستی دادگاههای رژیم که با اعتراض ساکنان به تصمیم اخراج و تخلیه منطقه مخالف است، مقابله می کنند.

عبدالفتاح سکافی مالک یکی از منازلی که به تخلیه تهدید شده گفت : از این سرزمین دست نخواهیم کشید ما و فرزندانمان در آن باقی خواهیم ماند فقط اجسادمان از اینجا خارج خواهند شد اگر ما را بکشند شاید بتوانند اخراجمان کنند اما در صورت زنده بودن محال است از اینجا بیرون برویم .

حوادث شیخ جراح برای دفاع از اراضی و منازلی است که اشغالگران در صدد اشغال ان برای بار دوم پس از نکبه فلسطین و برای محاصره کردن مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان و یهودی سازی جغرافیای مقدس و تحریف تاریخ کهن آن هستند.

حوادث شیخ جراح جرقه شعله آغاز انتفاضه ای است که سراسر فلسطین اشغالی را دربرخواهد گرفت و شاید در صورت تخلیه خانواده های فلسطینی بیت المقدسی از منازلشان بحرانی فراتر از انتظار روی دهد..

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها