کاخ سفید: تحریم‌ها تنها زمانی لغو می‌شود که ایران به تعهدات خود بازگردد

کاخ سفید: تحریم‌ها تنها زمانی لغو می‌شود که ایران به تعهدات خود بازگردد
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 22:54

سخنگوی کاخ سفید که کشورش با خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ و وضع تحریم‌های شدید علیه ایران موجب واکنش متقابل ایران در قالب کاهش تعهدات هسته‌ای خود شده است، اعلام کرد که رفع تحریم‌ها منوط به بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود است.

العالم - آمریکا

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید جمعه شب در یک نشست خبری تأکید کرد که دولت متبوعش تنها زمانی تحریم‌های خود علیه ایران را لغو می‌کند که ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگشته باشد.

جنیفر ساکی که کشورش با خروج از برجام در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و وضع تحریم‌های شدید علیه ایران واکنش متقابل ایران در قالب کاهش تعهدات هسته‌ای خود را برانگیخت، در خصوص مذاکرات وین برای احیای برجام و رفع تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران به خبرنگاران گفت: «تنها در صورت اینکه ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای خود بازگردد، تحریم‌ها برداشته خواهند شد. ما در خصوص پایبندی به برجام هیچ کاری را فراتر از آنچه ایران انجام می‌دهد، صورت نخواهیم داد.»

وی در ادامه با ابراز خرسندی از روند مذاکرات وین گفت: «پیشرفت‌هایی در مذاکرات غیرمستقیم در وین حاصل شده است. ما همیشه می‌دانستیم که این یک فرآیند طولانی خواهد بود اما اینکه مذاکرات همچنان در جریان است، نشانه مثبتی قلمداد می‌شود.»

تسنیم

پربیننده ترین خبرها