روز جهانی قدس مهر تاییدی بر پوچ بودن عادی‌سازی با صهیونیست‌ها

روز جهانی قدس مهر تاییدی بر پوچ بودن عادی‌سازی با صهیونیست‌ها
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 14:59

ملت‌های عربی و اسلامی با برگزاری تظاهراتی گسترده، روز جهانی قدس را گرامی داشته و اقدامات برخی حکومت‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

العالم- نظرکده

مسئولانی در جنبش "الامه" لبنان اعلام کردند، تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در کشورهای عربی و اسلامی نشان داد که جار و جنجال‌ها برای عادی کردن روابط با صهیونیست چیزی جز یک بمب دودزا نبوده است و ملت‌های اسلامی با حضور در این تجمع‌ها، دود را فرونشانده و بار دیگر به میدان بازگشتند.

مسئولانی در مسجدالاقصی می‌گویند، رژیم اشغالگر از حضور هزاران فلسطینی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در این مکان مقدس هراس دارد و احتمال زیاد وجود دارد که روز یکشنبه، 28 رمضان ( مصادف با شب قدر به روایت اهل سنت)، نظامیان اشغالگر تدابیر سختگیرانه‌ای در محوطه‌های مسجدالاقصی اتخاذ کنند.

این مسئولان با انتقاد از برخی کشورهای جهان اسلام، تأکید کردند که حکام آنها موضع قاطعانه‌ای درخصوص جنایات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی اتخاذ نکرده‌اند.

مسئولان جنبش مقاومت حماس نیز رژیم صهیونیستی را مسئول هرگونه اقدامات احمقانه علیه فلسطینیان خوانده و به جوانان فلسطینی در قدس و به‌ویژه محله "شیخ جراح" اعلام کرده‌اند مقاومت پشت آنهاست و آنها را در میدان مبارزه با اشغالگران تنها نمی‌گذارد.

مسئولان در جنبش جهاد اسلامی نیز از آزادگان جهان خواسته‌اند سیاست عادی‌سازی را که به ضرر قضیه فلسطین و قدس است، محکوم کنند.

آنها تأکید کردند مرزهای تمامی کشورها برای دفاع از فلسطین و یاری قدس و مسجدالاقصی باز شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها