کرونا | صدور مجوز اضطراری واکسن فایزر برای نوجوانان

کرونا | صدور مجوز اضطراری واکسن فایزر برای نوجوانان
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 07:45

ایالات متحده مجوز اضطراری واکسن کرونای فایزر را برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال صادر کرد.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده از واکسن کرونای تولید شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله صادر کرد.

مجوز استفاده از واکسن فایزر برای این گروه سنی به منظور استفاده در شرایط اضطراری صادر شده است. فایزر و بیوان‌تک اعلام کرده‌اند که فرایند دریافت مجوز کامل استفاده از واکسن تولید خود برای افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله را از هفته گذشته آغاز کرده‌اند.

این نخستین واکسن کرونایی است که مجوز آن در ایالات متحده برای استفاده این گروه سنی صادر می‌شود، امری که برای بازگشایی کامل مدارس در این کشور و بازگشت افراد به مدارس ضرورت دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نیز از مقامات همه ایالات خواسته است که بلافاصله این واکسن را در اختیار نوجوانان قرار دهند.

دکتر جانت وودکوک، سرپرست موقت سازمان غذا و داروی ایالات متحده، با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: «اقدام امروز این امکان را برای جمعیت جوان‌تر فراهم می‌آورد که در برابر کووید-۱۹ ایمنی پیدا کنند.»

اغلب کودکان به انواع خفیف بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، اما با این حال درصدی از آنها هم ممکن است به سختی بیمار شوند یا ناقل ویروس کرونا باشند.

نتایج آزمایش‌های واکسن کرونای تولید فایزر و بیوان‌تک نشان می‌دهد که این واکسن در میان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال۰ ۱۰۰ درصد موثر است.

پربیننده ترین خبرها